رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش دستباف ایران از محصولات استراتژیک کشور/همه قالیبافان امسال بیمه می‌شوند

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش جزء ۳ کالای مهم کشور بوده و بعد از نفت، برترین کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرشته دست‌پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش جزء ۳ کالای مهم کشور بوده و بعد از نفت، برترین کالای استراتژیک محسوب می‌شود و فرش دستباف ایران در واقع پرچم دوم کشور و جزء هویت ما بوده و در راستای معرفی، توسعه و ترویج این کالا به نحو شایسته، نوع تبلیغات، سلیقه‌سازی، سلیقه‌یابی، بازارسازی اهمیت دارد.

وی، با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین دغدغه فعالان عرصه فرش، عدم امنیت شغلی و بیمه تأمین اجتماعی است، افزود: و در این راستا نوید می‌دهم که در سال ۹۸ همه قالیبافان رسمی کشور بیمه می‌شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر در کشور در عرصه و هنر صنعت فرش فعال هستند.

فرشته دست‌پاک، با اشاره به اینکه فعالان عرصه فرش گیلان باید قدرت ریسک‌پذیری خود را افزایش دهند، افزود: فعالان عرصه فرش گیلان باید همزمان با افزایش قدرت ریسک‌پذیری خود در نمایشگاه‌های مختلف حضور تأثیرگذاری داشته باشند و از ظرفیت منطقه آزاد انزلی به شکل مناسب استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، با بیان اینکه فقط حمایت‌های مالی کافی نیست، گفت: مسئولان پرتلاش کمیته‌امداد نیز باید در این عرصه علاوه بر حمایت مالی در راستای سلیقه‌سازی و بازاریابی متناسب با سلایق روز، کمک‌های هدفمند داشته باشند.

فرشته دست‌پاک، با اشاره به اینکه از طریق صندوق کارآفرینی امید همواره به خریداران فرش دستباف، تسهیلات ارائه می‌شود، تصریح کرد: در این مسیر، تاکنون ۶۰ میلیون تومان بودجه آموزشی به بخش فرش گیلان تخصیص یافته است.

 

انتهای پیام/م.ع

فرش دستباف ایران جزء ۳ کالای مهم و استراتژیک کشور است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.