احیاءگر زکات باشیم که اثرات اجتماعی بالایی در جامعه دارد

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت : باید احیاءگر زکات باشیم تا اثرات اجتماعی بالای آن در جامعه برهمگان آشکار شود .

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی نسب امام جمعه شهرستان سرپل دهاب در گردهمایی روحانیون و مبلغین زکات گفت : باید احیاءگر زکات باشیم تا اثرات اجتماعی بالای آن در جامعه برهمگان آشکار شود.

وی گفت : زکات پرداختی مردم که توسط شورایی زکات روستا که از اعضای شورا دهیار پایگاه مقاومت بسیج و معتمدین تشکیل شده جمع آوری می‌شود در همان روستا هزینه می‌شودو اهالی روستا بر هزینه کرد آن نظارت دارند.

وی بیان کرد:کمیته امداد و دبیرخانه زکات مجری این امر مهم است و در خرج کرد آن هیچ دخل و تصرفی ندارد.

روحانیون و مبلغین مردم را بیش ازپیش تشویق و راهنمایی نمایند

حیدربهرامی رییس کمیته امداد امام و دبیر ستاد زکات شهرستان سرپل ذهاب گفت : روحانیون و مبلغین با جلسات و دیدار چهره به چهره با کشاورزان و دامداران روستا و تبین اهداف و ثمرات پرداخت زکات مردم را بیش ازپیش تشویق و راهنمایی نمایند تا انشاءالله بتوانیم دین خود را به جامعه بخوبی ادا نماییم.

وی گفت : تا کنون با کمک بخشداران و دهیاران تعداد ۲۰۰۰ کیسه بین کشاورزان توزیع شده است. لازم به ذکر است سال ۹۷سرپل زهاب مقام اول در جمع آوری زکات را دارد.

 یکی از ارکان رکین پنج گانه اسلام زکات مال است

ابراهیم یوسفی رئیس کمیته امداد منطقه باینگان گفت : یکی از ارکان رکین پنج گانه اسلام زکات مال است. فریضه‌ای بسیار مهم که رعایت آن و پرداختش موجبات پر برکت ازدیاد مال و پاک نمودن مودی آن و از سوئی کاهش فقر اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی، ورفع بسیاری مشکلات معیشتی نیازمندان وکم درآمد‌های جامعه میشود.

وی گفت:بر این اساس بسیار نیاز است تا با همکاری روحانیون معزز، دهیاران کوشا و موثق و معتمدین و خادمین شریعت شهر روستا با عزمی همگانی و هماهنگ در اخذ زکات اموال مسلمین در توسعه اجتماعی این بخش محروم گام برداشت.

وی افزود: امروز در جلسه‌ای معنوی و پر بار با حضور چهل نفر از روحانیون و دهیاران و بخشداری و معتمدین شهر و روستا در نماز خانه کمیته امداد باینگان مورد تجزیه و تحلیل و تایید اجرا واقع گردید .

 

 

انتهای پیام/د

اثرات اجتماعی زکات در جامعه برهمگان آشکار شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار