نخستین قدم ترامپ برای ممنوعیت کامل واردات محصولات هوآوی

دونالد ترامپ نخستین قدم را برای ممنوعیت کامل واردات محصولات هوآوی برداشت و درصدد است تا به زودی این قانون را به طور کامل اجرا کند.

نخستین قدم ترامپ برای ممنوعیت کامل واردات محصولات هوآویبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاستمداران نزدیک دونالد ترامپ رییس جهمور ایالات متحده آمریکا به تمام شرکت‌ها و اپراتورهای فعال در زمینه فناوری‌های تلفن همراه به ویژه نسل پنجم اینترنت(5G) هشدا ر دادند از هرگونه همکاری و ارائه تجهیزات و دانش علمی خود به این شرکت چینی خودداری کنند زیرا به زودی تمامی روابط تجاری با این شرکت چینی قطع می‌شود و محصولات هوآوی دیگر اجازه ورود به آمریکا را ندارند.


بیشتر بخوانید: جنگ تجاری چین و آمریکا فرصتی مناسب برای خودنمایی سامسونگ


دونالد ترامپ شرکت هوآوری را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته و خواستار قطع کلی روابط با این کشور است. شرکت هوآوی دومین عرضه کننده بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند در آمریکا است و همین موضوع سبب  شده سیاستمداران آمریکایی تصور کنند چینی‌ها با عرضه گسترده گوشی‌های خود به مصرف کنندگان آمریکا قصد نفوذ در حریم شخصی و سرقت اطلاعات آن‌ها را دارند.

با توجه به برخی اسناد و مدراک که هرگز در نشریات و رسانه‌های عمومی افشا نشده است سیاستمداران انگلیسی نیز همانند آمریکایی‌ها مدیران و دست‌اندرکاران شرکت هوآوی را به جاسوسی و سرقت اطلاعاتی محکوم می‌کنند. هرچند مدیران این شرکت و حتی در مواردی دولت مردان چینی این چنین اتهاماتی را تصورات واهی دانسته و به کل رد کردند ولی با توجه به حجم فروش بالای هوآوی به ویژه در آمریکا مدیران این شرکت ترجیح می‌دهند با اتخاذ روش‌های مختلفی توافق آمریکایی‌ها را بدست آورند.

نخستین قدم ترامپ برای ممنوعیت کامل واردات محصولات هوآوی

سیاستمداران آمریکایی میزان تهدیدات از سوی دستگاه‌های هوآوی را تا حدی می‌دانند که طبق قانون استفاده از گوشی‌های هوشمند این شرکت را برای کارمندان و نظامیان در مراکز دولتی و نظامی ممنوع اعلام کردند. به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک اشتباه دونالد ترامپ، جنگ تجاری بین آمریکا و چین هر روز سخت تر می‌شود ولی در این این بین مردم و شرکت‌های بزرگ فناوری بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

انتهای پیام/

رییس جمهور آمریکا به دنبال ممنوعیت واردات محصولات هوآوی

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار