جامعه دانشگاهی به کمک صنعت و تولید بشتابند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در وضعیت کنونی باید جامعه دانشگاهی و به‌خصوص اساتید و جوانان نخبه نسبت به کمک‌رسانی به صنعت و تولید کشور همت جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، اظهار داشت: در بیانات رهبر انقلاب، تقوا برای انتخاب مدیران مورد تاکید بود که این امر نشانگر جایگاه خداترسی برای مدیر است نه هم حزب بودن و روابط سیاسی و شخصی میان مدیران.

وی، افزود: نباید به نژاد، سیاست و جهت‌گیری مسئولان و نمایندگان مجلس توجه شود بلکه مهم‌ترین عامل تقوا و کار برای مردم باشد تا شاهد رشد و ارتقای سطح کیفی در خدمت باشیم.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: مساله رونق تولید بسیار جدی و دارای اهمیت است. قوانین دست و پا گیر و اداری باید از مقابل تولیدی‌ها و کارگاه‌های کوچک برداشته شود.

وی، گفت: باید به تولید و صنعت ملی توجه شود و با بهره‌گیری از توان نخبگان کشور نسبت به پیشرفت در صنعت و تولید اقدام شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: اساتید و جوانان توانمند دانشگاهی نسبت به عرضه دارایی‌های علمی خود و استفاده از توانایی‌هایشان در تولیدی‌ها و کارخانجات اقتصادی توجه داشته باشند.

وی، ادامه داد: افرادی که سرمایه دارند به سمت تولید حرکت کنند و به این ترتیب اشتغال و تولید در کشور بهبود یابد. جهاد مالی را در کنار جهاد جانی مورد توجه داشته باشیم و در شرایط جنگ اقتصادی اولویت اصلی باشد.

امام جمعه ارومیه، تشکیل ستاد دیه را یکی از اقدامات خیر و نیک در کشور برشمرد که مسئولان و مردم باید در راستای کمک به زندانیان تحت پوشش این ستاد همت کنند.

وی، بیان داشت: مشارکت در مراسمات گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را جدی بگیریم و برای کمک به افرادی که ناخودآگاه و بدون جرم عمدی در حبس هستند، تلاش داشته باشیم.

وی، گفت: بر اساس آیات و روایات اسلامی، انفاق کنندگان در شرایط وسعت مال و هنگام محدودیت جزو محبان الهی و مورد رحمت و انصاف خداوند قرار دارند، به همین جهت نباید در مسیر انفاق کوتاهی کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، در خصوص بیانات رهبری مبنی بر نامساعد بودن وضعیت داخلی آمریکا، ابراز داشت: اشاره رهبری به وضعیت نامناسب آمریکا و گرسنگی شدید در این کشور، نشان داد که مسئولان این کشور ناتوان از رسیدگی به شرایط داخلی خود هستند. افزایش روزافزایش کشتار جمعی و تولد نوزادان نامشروع را می‌توان جزو مصادیق این امر دانست.

وی، گفت: مذاکره با آمریکا و سازش با این کشور سم است. تنها راه نجات ملت ما ایستادگی است و همانند ۴۰ سال گذشته با تکیه بر توان داخلی پیروز خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: باید قدردان تدبیر، شجاعت، حکمت و تقوای رهبری باشیم. مسئولان باید نسبت به عملی کردن محور‌های ارائه شده توسط رهبر انقلاب اهتمام جدی داشته باشند و مردم نیز همراه مسئولان حرکت در مسیر ولایت را مدنظر قرار دهند.

وی، گفت: تاکید رهبری بر اینکه مسیر حل مشکلات برای دولت باز است، همان مسیر حرکت و ارتقای سطح توانمندی‌های داخلی را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با اشاره به سالگرد حجت‌الاسلام حسنی، حضور اقشار مختلف در مراسم گرامیداشت این مجاهد نستوه را ضروری دانست.

 

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.