اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب در مساجد گیلان

طرح ملی شنبه‌های کتاب ویژه کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: طرح شنبه‌های کتاب با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» ویژه کانون‌های مساجد استان با هدف تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران اجرا خواهد شد.

وی، با بیان اینکه در این طرح روز‌های شنبه یک کتاب از سوی امام جماعت مساجد برای نمازگزاران معرفی می‌شود، افزود: با مشورت امام جماعت مسجد با اهالی کتاب و کتابخوانی در مسجد محله و باتوجه به نیاز‌ها و اولویت‌های محل، کتاب‌های مفید انتخاب می‌شود که توجه به تقریظات رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی، توجه به رسالت مسجد در جامعه، توجه به نیاز‌های بومی و توجه به رده سنی مخاطبین مسجدی از اولویت‌های انتخاب کتاب است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف برگزاری این طرح است.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد، با بیان اینکه «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: همه مراحل طرح زیر نظر امام جماعت و یا مربی مسجد انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه کتاب یکی از مهمترین ابزار انتقال فرهنگ و بهترین ابزار کمال بشری و تأمین کننده سلامت فکری است، افزود: اسلام که به دنبال فتح قلوب و رشد و کمال بشریت بوده با معرفی کتاب قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر خاتم، اهمیت کتاب، کتابخوانی و علم‌آموزی را بیش از پیش نمایان ساخته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با اشاره به اینکه مسجد هم کانونی برای ذکر و معراج معنوی و هم عرصه‌ای برای تعلیم، تعلم، جهاد و تدبیر دنیوی است، تصریح کرد: تأسیس کتابخانه در جوار مساجد نیز در این مسیر تفسیر می‌¬شود.

انتهای پیام/م.ع

مساجد گیلان مجری طرح ملی شنبه‌های کتاب

برچسب ها: معرفی کتاب ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.