با پیشنهاد هاشمی؛

اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار جلسه شورای شهر تهران خارج شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور کار جلسه شورای شهر تهران خارج شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه برگزاری انتخابات به دلیل ارائه پیشنهاد‌های متفاوت و گسترده تعدادی از اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد و از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

هاشمی در پیشنهاد خود گفت: به دلیل اختلاف نظر برخی از اعضای شورا و پیشنهاد‌های متفاوت نسبت به اصلاح برخی از بند‌های اساسنامه با شکل موجود، من توانایی مدیریت جلسه شورای شهر را به این شکل ندارم و برای حل این مشکل بحث اصلاح اساسنامه و آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور جلسه امروز خارج شود تا ما بتوانیم به دستوراتی که از جلسه‌های قبل باقی مانده برسیم و پس از بررسی مجدد اساسنامه در کمیسیون مربوطه در جلسه بعدی شورا اصلاح اساسنامه  مطرح شود.

آروین عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: خلاف رویه شوراست که ما بخواهیم به دلیل گستردگی پیشنهادات، آن‌ها را از دستور کار جلسه شورای شهر خارج کنیم و این اتفاق خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اصلاح اساسنامه آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها یک بار به تعویق افتاده و اگر این بار هم از دستور جلسه شورای شهر تهران خارج شود دومین مرتبه است که اصلاح اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه برخی انتخابات از دستور کار شورا خارج شده است.

رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با خروج دستور اصلاح اساسنامه و آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران، گفت: من صحبت‌های آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران را تأیید می‌کنم و با آقایان میلانی و نظری صحبت کردم تا بتوانند در جلسه بعد شورای شهر تهران نسبت به ارائه برخی از پیشنهادات خود به اتفاق نظر برسند.

پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان این پیشنهاد در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و با ۱۷ رأی موافق و ۲ رأی مخالف از دستور یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران خارج شد.

با تصویب این پیشنهاد بررسی اصلاح اساسنامه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها و آیین نامه اجرایی آن به جلسه بعد شورای شهر تهران موکول شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.