برگزاری نهمين جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

مديركل كتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از اهداف اصلی نهمين جشنواره کتابخوانی رضوی است.

برگزاری نهمين جشنواره کتابخوانی رضوی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند تا ۲۸ خرداد ماه سال ۹۸ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

زارعی در ادامه گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی که از راه‌های مهم و حیاتی برای شناخت انسان نسبت به خود، ائمه اطهار و در نتیجه خداوند باری تعالی محسوب می‌شود، از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی هدف دیگر جشنواره را گسترش فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم‌السلام دانست و افزود: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش ساعت مطالعه مشوق‌هایی، چون جشنواره رضوی مثمر ثمر است و می‌تواند عامل انگیزشی در این مسیر به حساب آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک ۴ تا ۱۲ سال»، «نوجوان ۱۳ تا ۱۷ سال» و «جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا» معرفی شده است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم همدان از هشتمین دوره جشنواره رضوی کم‌نظیر بود بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار و ۶۹۸ نفر کتابخوان از سنین مختلف در سراسر استان در این جشنواره شرکت کردند.

انتهای پیام/ ش

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی در جهت ترویج معارف دینی

برچسب ها: جشنواره رضوی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.