فرماندار تربت جام:

مهمترین معیار توسعه انسانی امنیت غذایی است

فرماندار تربت جام گفت: تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و رفاه جامعه است.

مهمترین معیار توسعه انسانی امنیت غذایی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در اولین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی گفت: موجود بودن و عرضه غذای سالم و کیفی، سهولت دسترسی و قدرت خرید از ارکان امنیت غذای است.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ادامه داد: با توجه به اینکه فشار خون بیماری خاموش تلقی می‌شود و عامل مرگ و میر‌های زیادی در جامعه می‌شود بایستی دست اندر کاران حوزه سلامت اطلاع رسانی لازم را انجام دهند تا مردم با آگاهی نسبت به کنترل و درمان فشار خون اقدام کنند.

فرماندار تربت جام گفت: اطلاع رسانی دقیق در همه حوزه ها‌ی سلامت یکی از اهداف مهم این کارگروه است و با توجه به ماه مبارک رمضان و مصرف مواد غذایی خاص در این ماه باید اکیپ‌های بهداشتی با نظارت دقیق و کنترل بیشتر در پیشگیری از امراض جلوگیری کنند.

حمیدی افزود: اگر جامعه به لحاظ روحی و جسمی سالم باشد کارکرد اجتماعی، نشاط، شادمانی، امید به آینده و زندگی افزایش پیدا می‌کند.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: فشار خون بالا عامل مهم نارسایی‌های قلبی و سکته مغزی است و باعث نارسایی کلیه و آسیب چشم‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن، سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی حاوی نمک یا چربی زیاد، عدم مصرف میوه و سبزی، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی کافی، استرس، عوامل ژنتیکی و بالا رفتن سن از عوامل مستعد کننده بیماری فشار خون بالا است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بیماری فشار خون بالا اصلی‌ترین عامل خطر قابل تغییر برای ناتوانی و مرگ میر زود رس ناشی از بیماری‌های قلبی و بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی در جهان و ایران است.
 
افکار افزود: هدف از طرح بسیج ملی فشار خون شناسایی، درمان و پایش است و باید پزشک محوری کم رنگ و پیشگیری مقدم بر درمان باشد چرا که بیماری فشار خون اصلی‌ترین عامل ناتوانی، معلولیت و مرگ میر در جهان و ایران است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۱۵ میلیون فرد مبتلا به فشار خون بالا در ایران وجود دارد که فقط ۶۰ درصد آنان از بیماری خود اطلاع دارند.

انتهای پیام//ز.ج


تاکید بر اجرای دقیق کمپین فشار خون بالا در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.