آمریکا موقتا اجازه فعالیت مشروط هوآوی در خاک خود را می‌دهد

آمریکا به هوآوی موقتا اجازه سرویس دهی به محصولاتش در بعضی از مناطق این کشور را می‌دهد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا هوآوی و ۶۸ شرکت وابسته به آن را در فهرست امنیتی (BIS) خود قرار داد. این بدان معناست که شرکت‌های آمریکایی بدون داشتن مجوز BIS نمی‌توانند به هوآوی وسیله بفروشند. اما به تازگی خبری منتشر شده که بر اساس آن اداره بازرگانی از این خط قرمز خود کمی عقب نشینی کرده است.

هر چه باشد هنوز هم اینترنت بعضی از مناطق کم جمعیت این کشور به تجهیزات شبکه هوآوی که در گذشته خریداری شده، متکی است. طبق گفته Ken Wolf، معاون سابق اداره بازرگانی، هدف این است که شرکت‌هایی که به نحوی در گذشته تجهیزات هوآوی را خریداری کرده‌اند آسیب نبینند.


بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام


به عنوان مثال، اینترنت بعضی از مناطق وایومینگ و شرق اورگان به وسیله سرویس دهندگان خدمات اینترنت و حامل‌های بی‌سیمی تامین می‌شود که از ابزار شبکه هوآوی استفاده می‌کنند. این شرکت در ارائه چنین تجهیزاتی اول است و قرار دادن آن در فهرست BIS Entity می‌تواند مانع سرویس‌دهی آن به آمریکا شود. یکی از سخنگویان دپارتمان بازرگانی گفت که در حال بررسی مجوز موقت عمومی هوآوی برای جلوگیری از وقفه در عملیات و تجهیزات شبکه است. بدون این مجوز موقت برخی از مناطق این کشور می‌توانند اینترنت و سرویس بی‌سیم همراه خود را از دست بدهند. در ضمن اگر مشکل سخت افزاری نیز پیش بیاید هوآوی باید آن را تعمیر کند.

مجوز موقت ۹۰ روزه به هوآوی اجازه می‌دهد تا تکنولوژی مورد نیاز را برای تجهیزات و شبکه‌های موجود در ایالت‌ها راه اندازی و اجرا کند. با این حال، این امر به این شرکت اجازه نمی‌دهد که قطعات آمریکایی را برای ساخت محصولات جدید خریداری کند. سال گذشته هوآوی چیزی در حدود ۱۱ میلیارد دلار از تجهیزات آمریکایی از شرکت‌هایی مانند کوالکام، اینتل و میکرون خریداری کرد. این بدان معنی است که از ۷۰ میلیارد دلاری که هوآوی برای خرید تجهیزات در سال گذشته صرف کرده بود، ۱۵.۷ درصد سهم تجهیزات ساخته شده در آمریکا بوده است.

ایالات متحده آمریکا معتقد است که هوآوی تهدیدی برای امنیت ملی است، زیرا دولت چین می‌تواند از آن برای جمع آوری اطلاعات کاربران و شرکت‌ها استفاده کند. سال‌ها شایعاتی مبنی بر اینکه محصولات هوآوی جاسوسی می‌کنند وجود دارد، که البته این شرکت آن‌ها را انکار کرده است.

انتهای پیام/

آخر ماجرای  آمریکا و هوآوی به کجا می‌رسد؟

برچسب ها: فناوری ، هوآوی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار