گوگل دسترسی گوشی‌های هوآوی به سیستم عامل اندروید را محدود می‌کند

گوگل با اتخاذ تصمیمات جدید در راستای سیاست‌های آمریکا قدم برداشته و قصد محدودسازی گسترده شرکت هوآوی را دارد.

گوگل هوآوی را به شدت محدود می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل در راستای اجرای سیاست‌های تجاری و ارتباطی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا و دیگر سیاست مداران این کشور، برنامه محدودسازی شرکت هوآوی را در پیش گرفته است و به دنبال وارد آوردن ضربه‌هایی نابودکننده به این شرکت چینی است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۲۲ درصدی فروش محصولات اپل در کشور چین


طبق گزارش تازه‌ای که در روزنامه رویترز منتشر شده است، غول فناوری آمریکایی گوگل برای همسویی هر چه بیشتر با دولتمردان آمریکا، تمامی مجوز‌های معاملات سخت افزاری و نرم افراری مربوط به خود و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را با هوآوی لغو کرد. البته این نوع عملکرد گوگل به معنای عدم پشتیبانی از سیستم عامل اندروید فعال در گوشی‌های هوشمند هوآوی نیست، بلکه کاربران دستگاه‌های مختلف این شرکت همچنان می‌توانند بدون مشکل از تمامی خدمات و امکانات اندروید و فروشگاه Google Play استفاده کنند و همچنین برای ارسال و دریافت پیام الکترونیکی در سرویس Gmail نیز مشکلی وجود ندارد اما انتظار می‌رود که به زودی محدودسازی‌هایی در استفاده از سیستم عامل اندروید برای کاربران هوآوی ایجاد شود.

دونالد ترامپ تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های هوآوی را تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا دانسته و به همین دلیل از سازمان امنیتی ملی آمریکا خواسته است تا ضمن محدودسازی این شرکت و ۶۸ شرکت وابسته به هوآوی روابط و معاملات تجاری را با آن‌ها به شدت محدود کند. این حجم از محدودسازی از سوی گوگل در حالی صورت می‌گیرد که هوآوی در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف فناوری در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

مطمئنا حرکت گوگل ضربه مهلکی به شرکت هوآوی به عنوان یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان وارد می‌کند. محصولات هوآوی در سال ۲۰۱۸ میلادی از لحاظ فروش در ایالات متحده آمریکا پس از اپل و سامسونگ در جایگاه سوم قرار دارند. البته مدیران و دست‌اندرکاران هوآوی نیز در انتظار گوگل و دیگر شرکت‌های آمریکا ننشسته‌اند و در جهت مقابله برنامه‌های ضد منافع هوآوی از آمادگی خود برای استفاده از سیستم عامل تولید این شرکت در گوشی‌های هوشمند هوآوی سخن گفتند.

گوگل در راستای اجرای سیاست‌های ترامپ روابط به هوآوی را به شدت محدود کرد

به هر حال چنین تصمیماتی از سوی مقامات و شرکت‌های بزرگ آمریکایی مطمئنا به ضرر هر دو کشور چین و آمریکا خواهد بود و سبب افزایش ناگزیر قیمت‌ها به خصوص در حوزه فناوری در هر دو کشور می‌شود. بالا رفتن شدید قیمت محصولات اپل در ماه‌های اخیر از نتایج پیگیری سیاست‌های غلط اقتصادی دونالد ترامپ است.

انتهای پیام/

گوگل ابزاری برای اجرای سیاست‌های دولتمردان آمریکایی

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
قبلا خیلی جاها به دوستان گفتم تنها راه اینه مثل خود آمریکاییا که شروع کردن این سیستم عامل رو طراحی کردن از صفر تا صد ، خود شرکتهای مثل هوآوی یا خود ایران هم همین کار رو شروع کنه بزار ده سال طول بکشه عوضش با اطمینان خاطر و بدون نیاز به قطع دسترسی
گوشی به اینترنت برای تحریم نشدن ، میشه راحت از
دااشته هامون لذت ببریم
آخرین اخبار