دانشگاه رفسنجان میزبان اجرای پنج طرح اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: این دانشگاه اجرای چند طرح اقتصاد مقاومتی را از سه گذشته آغاز کرده است و پنج طرح دیگر نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

دانشگاه رفسنجان میزبان اجرای پنج طرح اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حسن رنجبر کریمی رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: منطقه خنامان از مناطق محروم این شهرستان است که با کمک اهالی منطقه، سه سال است که طرح زعفران کاری را در سه هکتار انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲ کیلوگرم محصول زعفران از مزارع زیر کشت خنامان برداشت شده و این طرح در این منطقه در حال توسعه است، ضمن اینکه مجوز گلخانه کشت سبزی نیز در این منطقه صادر و گلخانه‌ها احداث شده است.

وی بیان کرد: همچنین در شاهزاده عباس رفسنجان نیز ۲ استخر پرورش ماهی احداث شد و در حال حاضر ۵۴ هزار قطعه ماهی در آن در حال پرورش است که در آینده نزدیک برداشت و به بازار عرضه خواهند شد.

وی افزود: در روستای مانی از توابع سرچشمه نیز یک هکتار زعفران کاری توسط دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان انجام شده و در شهرک مجتمع مس سرچشمه هم طرح زعفران کاری و کشت گل محمدی در حال اجرا و توسعه است.

رنجبر کریمی گفت: سند راهبردی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در حال تدوین است تا واحد‌های سازمانی نقاط ضعف را رفع و نقاط مثبت را تقویت کنند و ۸۵ درصد شاخص‌ها تعیین و تعریف شده و تا شهریور ماه سند راهبردی پنج معاونت دانشگاه مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه آموزشی نیز دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در ۹۹ رشته و مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرد و ۲۰ درصد از دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر کمک خیرین نبود ساختمان دانشگاه ولیعصر (عج) احداث نمی‌شد گفت: ۱۲ خیر از جمله حاج شیخ محمد هاشمیان، حاج محمد فروتن، حسین امین، رمضانی، محمد غلامرضایی، دکتر تجدد، پری شمسی، مرشدی و مرعشی خیرین دانشگاه هستند.

دانشگاه ولیعصر رفسنجان در حال حاصر حدود ۹ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی را دارد.

انتهای پیام/س

اجرای چند طرح اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.