مطیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

پرداخت وام ضروری به دانشجویان با شرایط خاص +مبلغ وام

سرپرست صندوق رفاه وزارت علوم درباره وام‌های ضروری به دانشجویان با شرایط خاص توضیحاتی داد.

پرداخت وام ضروری به داتشجویان با شرایط خاص + میزان دریافت وامناصر مطیعی سرپرست صندوق رفاه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش وام‌های دانشجویی در سال ۹۸ اظهار کرد: برای افزایش وام دانشجویی در نیم‌سال دوم و سال تحصیلی جدید جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم که نتایج آن بستگی به نظر هیئت امنا دارد و اگر در آنجا این افزایش وام تصویب شود، می‌توانیم به دانشجو‌ها وام بیشتری بدهیم.

وی درباره وام‌های ضروری، بیان کرد: وام‌های ضروری برای موارد مختلف استفاده می‌شود، زمانی که شرایط خاص فرد مشخص شد می‌توانیم به او وام دهیم؛ این وام تا سقف ۲ میلیون تومان است و بستگی به شرایط فرد دارد؛ به طور مثال اگر فردی برای خرید عینک نیاز به وام داشته باشد به او ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان می‌دهیم و این مبلغ بستگی به شرایط دارد.

سرپرست صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد: هیئت امنا سقفی را برای بودجه وام‌ها در نظر می‌گیرد؛ به طور مثال اگر هیئت امنا پنج میلیارد تومان را برای دانشگاه‌ها در نظر بگیرد ما این مبلغ را به دانشگاه‌های مختلف می‌دهیم که مبلغ تقسیم شده بستگی به بزرگی و کوچکی دانشگاه دارد و دانشگاه با توجه به شرایط افراد این وام را به آن‌ها می‌دهد.

مطیعی اظهار کرد: وام ضروری دانشجویان شامل وام برای معالجه بیماری‌های پرهزینه، وام کمک برای انجام پایان نامه، وقوع حوادث طبیعی و یا از دست دادن بستگان درجه یک می‌شود.

پرداخت وام به دانشجویان سیل زده

وی  با بیان اینکه پرداخت وام به دانشجویان سیل زده جزو وام‌های ضروری به حساب می‌آید، گفت: برای دانشجوهای سیل زده هر مبلغی که در هیئت امنای صندوق مصوب شده و مجوز بگیرد، اجرا خواهد شد، دانشجویان برای دریافت وام باید به معاونت‌های دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند و پس از جمع بندی نتایج آن را به صندوق رفاه ارائه می‌دهند و براساس مجوزی که هیئت امنا داده است این وام‌ها به دانشجویان پرداخت می‌شود.

سرپرست صندوق رفاه  با اشاره به اینکه به هر دانشجو در قالب وام‌های مصوب مبلغی پرداخت خواهد شد، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید گزارشی به صندوق رفاه ارسال کنند و پس از ارزیابی تعداد دانشجویان در چارچوب مصوبه کمک‌های لازم را خواهیم داشت؛ باید کمک‌های لازم به لحاظ رفاهی به جامعه دانشجویی از طریق صندوق رفاه پرداخت شود.

وی یادآوری کرد: مبنای کمک‌های ما گزارش دانشگاه‌هاست که براساس مستنداتی که ارائه می‌دهند مبالغی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار