طرح مزرعه خورشیدی در گچساران اجرا می شود

سرپرست فرمانداری گچساران گفت: ۱۰۰ هکتاز زمین برای ساخت مزرعه خورشیدی در این شهرستان در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی خوان پایه سرپرست فرمانداری در جلسه کمیته اشتغال گچساران افزود: موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های مردم در کشور و این شهرستان است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری افزود: برای ایجاد اشتغال و کسب و کار در شهرستان نیاز به یک برنامه ریزی منظم داریم.

خوان پایه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و میزان بالای ساعات آفتابی شهرستان گچساران تولید انرژی پاک خورشیدی در اولویت سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

وی گفت: ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت مزرعه خورشیدی در این شهرستان با اعتباربر اورد اولیه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری گچساران هم چنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح برای سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

خوان پایه گفت: تولید انرژی پاک به‌دلیل نداشتن آلاینده‌های زیست‌محیطی بدون نیاز به آب در حوزه انرژی سبز بوده و برای کمک به حفظ محیط زیست جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: ساخت کارخانه تولید کود ارگانیک در گچساران مهم بوده و برای تولید کود ارگانیک نیاز به راه‌اندازی معدن فسفات و گوگرد در این شهرستان است.

سرپرست فرمانداری گچساران ادامه داد: آبیاری نوین در ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان هم اکنون در دست مطالعه یا اجراست.

خوان پایه اضافه کرد: تاکنون طرح آبیاری نوین در ۱۰ هزارو ۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان اجرا شده است.

انتهای پیام/پ

اجرای طرح مزرعه خورشیدی در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.