۳۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان پیوند کلیه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حدود ۳۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان به دلیل نارسایی کلیوی تاکنون پیوند کلیه شده اند که ۷۰ درصد آنان دچار بیماری پرفشاری خون کنترل نشده بودند.

۳۴۰ نفر در سیستان و بلوچستان پیوند کلیه شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: نظام سلامت برای هر بیمار پیوندی کلیه ۵۰ میلیون تومان هزینه متحمل می‌شود در حالیکه اکثر افراد پیوند شده قبل از این اقدام با کنترل فشارخون خود می‌توانستند با درمان ساده از عوارض بعدی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: از ۲۲ هزار بیمار فشار خونی سیستان و بلوچستان تنها ۶ درصد فشار خون کنترل شده دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: مرحله نخست این طرح شامل آموزش و اطلاع رسانی است که از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و مرحله دوم آن غربالگری است که از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه می‌یابد.

وی بر مشارکت مردم در این طرح مهم تاکید کرد و گفت: در طرح غربالگری فشار خون تمامی اقدامات در سامانه سیب ثبت و افرادی که دارای پرفشاری خون هستند برای آنان اقدامات درمانی رایگان آغاز خواهد شد.

طباطبایی گفت: افراد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستانها، داروخانه‌ها و پایگاه‌های سیار می‌توانند از خدمات این طرح ملی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/گ

پیوند کلیه در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار