ظرفیت کاروانسرای بست لار برای تبدیل شدن به مجموعه گردشگری

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس گفت: کاروانسرای بست فاریاب لار ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به مجموعه گردشگری و خدماتی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الیاس رضایی معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس بیان کرد: با توجه به اینکه کاروانسرای بست فاریاب لار دارای موقعیت خوب تاریخی و گردشگری است، اداره کل اوقاف فارس آمادگی واگذاری این کاروانسرا  به بخش خصوصی به منظور بازسازی و تبدیل آن به یک مکان گردشگری، خدماتی و رفاهی را دارد.

وی تصریح کرد: کاروانسرای بست فاریاب لار از آثار با ارزش تاریخی است که سال‌های سال رها شده و می‌توان با کمترین هزینه این کاروانسرا را که در جاده لار به هرمزگان قرار گرفته احیاء  و مورد بهره برداری قرار داد.

رضایی ادامه داد: این کاروانسرا مستعد تبدیل شدن به مجموعه خدماتی رفاهی است و از سرمایه گذاران و خیران حوزه لارستان دعوت می‌شود با هدف ایجاد اشتغال و حفظ این بنای با ارزش تاریخی با اداره کل اوقاف فارس همکاری کنند.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف فارس  اضافه کرد: به طور کلی سیاست اوقاف فارس بر این است که بنا‌های ارزشمند تاریخی و میراثی از جمله کاروانسرای بست فاریاب لار و دیگر کاروانسرا‌های موجود در استان فارس را که دارای موقعیت گردشگری خوبی هستند در قالب اجاره‌های دراز مدت و قرار داد‌های BOT در اختیار متقاضیانی که شرایط لازم را دارا هستند قرار دهد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با مرمت و احیای کاروانسرای بست فاریاب لار و تبدیل کردن این کاروانسرا به مجموعه خدماتی رفاهی علاوه بر خدمت به میراث فرهنگی و کهن کشور برای ۱۵ نفر از این طریق اشتغالزایی کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

تبدیل شدن کاروانسرای بست لار به مجموعه گردشگری و فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.