صادرات محصولات شیلاتی کردستان به خارج از کشور

مدیر امور شیلات کردستان گفت: سال گذشته حدود سه هزار تُن انواع محصولات شیلاتی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، حمید حسین پور گفت: علاوه بر حفظ و ارتقای سرانه مصرف ماهی، صادرات این ماده غذایی از محور‌های اصلی برنامه‌های حمایتی دولت در این استان است.

وی با بیان اینکه شناخت سلیقه بازار‌ها برای توسعه صادرات از دیگر برنامه‌های حمایتی دولت در این استان است، افزود: یک واحد بسته بندی ماهی با عنوان شرکت قزل پروتئین سامی غرب برای این منظور فعال است.

حسین پور اضافه کرد: این شرکت سال ۱۳۹۷ به میزان ۸۰۰ تُن ماهی قزل آلا را بسته بندی و روانه بازار داخلی کرد و ۲۰۰ تُن دیگر را نیز به کشور‌های روسیه و عراق از طریق گمرکات آستارای گیلان، باشماق مریوان و پرویزخان قصرشیرین صادر کرده است.

مدیر امور شیلات کردستان با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های خوبی برای توسعه این صنعت در استان انجام شده و در حال اجرا است، گفت: تحقق اهداف سازمان نیازمند کمک و همراهی مسئولان استانی و کشوری است.

وی یادآور شد: بیشتر این میزان صادرات ماهیان سردآبی و قزل آلا بود که بخشی از آن تولیدات کردستان و بخشی دیگر نیز از تولیدات سایر استان‌ها است.

حسین پور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ تُن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و بومی در استان تولید شد، افزود: براساس برنامه ریزی‌ها امسال تولید ماهی ۳۱۰ تُن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ع

تولید بیش از ۹ هزار تُن انواع ماهی در استان کردستان

 

برچسب ها: شیلات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.