سهم استان کردستان از گلخانه ١۹ هکتاراست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:سهم این استان از گلخانه ١۹/۷ هکتار با تولید بیش از ۴ هزار تن محصولات است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری گفت: وزات جهادکشاورزی با هماهنگی دستگا‌های مرتبط با حذف استعلام‌های غیر ضروری در راستای صدور مجوز‌های گلخانه تسهیل گری نموده است.

وی افزود: بستر توسعه گلخانه در استان کردستان با تخصیص تسهیلات و رفع موانع غیرضروری در صدور مجوز‌ها فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: بسیاری از مناطق استان کردستان شرایط مناسب و ویژه‌ای برای ایجاد گلخانه دارد به عنوان مثال منطقه‌ای مانند سلین نقطه‌ای ویژه برای احداث گلخانه است که با توجه به این استعداد باید نسبت به احداث گلخانه در چنین مناطقی با جدیت اقدام کرد.

وی عنوان کرد: احداث گلخانه علاوه بر توجیه اقتصادی بالا، در راستای ایجاد اشتغال پایدار تقش بسیار مهم و ارزشمندی دارد به طوری که به ازای هر هکتار گلخانه ١۰نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سپری با تاکید بر مزیت‌های دیگر محصولات گلخانه ایی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف انرژی، افزایش تولید و صادرات محور بودن محصولات گلخانه ایی با هدف بهبود معیشت کشاورزان کردستانی بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان یادآور شد: سهم استان کردستان از گلخانه ١۹/۷ هکتار با تولید بیش از ۴ هزار تن محصولات همچون خیار گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده و گیاهان زینتی است.

انتهای پیام/م

صدور مجوز‌های گلخانه در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.