سال گذشته؛

تولید ۴ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در کردستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار تُن محصولات گلخانه‌ای از سطح ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، زاهد حاجی میرزایی گفت: این میزان تولید محصولات شامل خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و انواع سبزی است که از حدود ۲۰ هکتار برداشت شده است.

وی افزود: پرورش گل از دیگر محصولات تولیدی در گلخانه‌های استان کردستان است که پارسال حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شاخه گل بریده تزئینی تولید و روانه بازار شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی در ایجاد گلخانه‌ها و تولید محصولات کشاورزی افزود: در هر هکتار از گلخانه‌های این استان ۱۰ نفر مشغول بکار هستند و به صورت جمعی این صنعت برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حاجی میرزایی یادآور ششد: علاوه بر حدود ۷۰ واحد گلخانه‌ای استان، ۹ واحد پرورش قارچ خوراکی و صدفی به مساحت ۳۲ هزار و ۷۰۵ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۷۷ تن قارچ خوراکی نیز در استان داریم.

گفتنی است؛ استان کردستان دارای بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی باغی با بیش از ۷۰ هزار بهره بردار است که سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی در آن‌ها تولید می‌شود.

انتهای پیام/م

اشتغالزایی 200 نفر در گلخانه های کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.