مایکل کوهن: وکیل ترامپ از من خواست به کنگره دروغ بگویم

بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وکیل سابق ترامپ به قانونگذاران کنگره گفته که وکیل فعلی رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته تا درباره پروژه برج ترامپ در مسکو شهادت دروغ بدهد.

مایکل کوهن: وکیل ترامپ از من خواست به کنگره دروغ بگویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته گزارش داد مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته جی سکولو، وکیل فعلی رئیس جمهور او را تشویق به ارائه شهادت دروغ به کنگره در خصوص مذاکرات برج ترامپ در مسکو کرده است.

بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست مایکل کوهن در جریان جلسه استماع اوایل امسال، که پشت در‌های بسته برگزار شد، به قانونگذاران آمریکایی گفته که وکیل ترامپ او را تشویق به شهادت دروغ کرده است.

کوهن در سال ۲۰۱۷ به دروغ مدعی شد که مذاکرات مربوط به پروژه ساخت برج ترامپ در مسکو در ژانویه سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده است. با این حال کوهن بعد‌ها اعتراف کرد که مذاکرات پروژه برج ترامپ تا ژانویه همان سال ادامه داشته است. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا وکلای ترامپ و خانواده او تلاش کردند تا از طریق ارائه شهادت‌های دروغ، در جریان تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا مانع تراشی کنند.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به واشنگتن پست اعلام کرد ما در تلاش هستیم که دریابیم که آیا کسی در جریان شهادت دروغ کوهن به این کمیته نقش داشته است. موضوع ساخت برج ترامپ در مسکو از زمان مطرح شدن ادعا‌های مربوط به مداخله روسیه در جریان انتخابات آمریکا، از سوی قانونگذاران این کشور مورد بحث و بررسی است.

در جریان دو جلسه استماع پشت در‌های بسته، کوهن جزئیات بیشتری را درباره آنچه که وکیل ترامپ از او خواسته در اختیار کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان قرار داد از جمله اینکه گفت که سکولو از او خواسته تا اعلام کند در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۶ مذاکرات برج ترامپ به پایان رسیده است. مطرح شدن این اظهارات از سوی کوهن باعث شد تا آدام شیف درخواست اطلاعاتی را درباره وکلای ترامپ، فرزندانش و سازمان او مطرح کند.

وکیل سابق ترامپ به اتهام تقلب بانکی، نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی و دیگر اتهامات به سه سال حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار