نه از جنوب نه از آسمان، زاینده رود تنهاست

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: آبی که از طریق طرح انتقال آب از خلیج فارس به یزد می رسد صرفا مصرف صنعتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به نقش طرح‌های انتقال آب به حوضه آبریز زاینده رود در کاهش خسارات سیل‌های اخیر، گفت: سیل اخیر که در استان خوزستان رخ داد و متاسفانه خسارات زیادی را به بار آورده در حوضه رود کرخه بوده  و این در حالیست که مبدا طرح‌های انتقال آب به حوضه زاینده رود در محدوده رود کارون قرار گرفته.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص راه اندازی دوباره مادی‌های شهر اصفهان گفت: در حال حاضر باتوجه به حجم آبی که در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار گرفته است راه اندازی مادی‌های شهر اصفهان امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به رصد مداوم ورودی و خروجی سد زاینده رود از سوی شرکت آب منطقه ای، توضیح داد: میزان ورودی کنونی سد زاینده رود ۱۴۰۰ مترمکعب بوده و امید است با بارش‌هایی که در بالادست صورت گرفته این مقدار تا ۱۶۰۰ یا ۱۷۰۰ مترمکعب افزایش یابد.

میر محمد صادقی ضمن اشاره به مسئله رسوب زدایی در مدیریت سد‌ها گفت: عمر مفید سد براساس میزان رسوبات در آن بررسی می شود؛ مجموعه‌ای که وظیفه بررسی این موضوع را بر عهده دارد آبخیزداری است، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای رسوب زدایی سد زاینده رود نداریم.

وی  در خصوص انتقال آب از خلیج فارس برای استان یزد بیان کرد: آبی که از طریق این طرح به یزد منتقل می‌شود برای مصارف صنعتی این استان است و کاربردی برای مصارف شرب نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پایان با اشاره مطالعات انجام شده به منظور اجرا پروژه باران مصنوعی، گفت: در حال حاضر تنها یک طرح در دست بررسی است که فرآیند مطالعاتی آن از سوی فولاد مبارکه دنبال می‌شود.


انتهای پیام/م

 

بررسی طرح باران مصنوعی در اصفهان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار