راهکارهای طلایی برای خلاصی از آلودگی‌های منزل

اگر می خواهید از دست آلودگی های منزل خلاص شوید این مطلب را بخوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اطراف ما را انواع مواد شیمیایی، مواد غذایی و نوشیدنی ها، محصولات بهداشتی، کالا‌های خانگی و مبلمان فرا گرفته است. هر یک از این مواد، می‌تواند باعث آلودگی محیط داخلی منزل ما شود که در ادامه راهکار‌هایی برای خلاصی از این مشکل ارائه شده است.

خلاصی از آلودگی‌های منزل!

تهویه (طبیعی) و منع مصرف بیسفنول

استفاده از محصولات متنوع بهداشتی، چراغ‌های روشنایی و پخت وپز و مصالح ساختمانی همگی باعث آلودگی محیط منزل می‌شود، به همین دلیل بنیاد (BLF) انگلستان توصیه می‌کند درصورت امکان به جای اسپری و فراورده‌های مایع از محصولات بدون عطر استفاده کنید. هنگام پخت وپز، پنجره‌ها را باز بگذارید و از شمع‌ها و عود‌های متنوع بپرهیزید.

همچنین بیسفنول A، می‌تواند به راحتی در تماس با پوست جذب بدن شود و بر عملکرد غدد درون ریز تاثیر منفی بگذارد.۹۰ درصد بزرگ سالان در معرض آثار ماده بیسفنول قرار دارند. محدود کردن استفاده ازمواد غذایی بسته بندی شده، توصیه به مادران برای شیر دادن به نوزادان به جای استفاده از شیشه شیر واعمال برچسب‌های اطلاع رسانی روی محصولات پر مصرف و مورد نیاز نوزادان، می‌تواند در کاهش مصرف مواد پلاستیکی موثر باشد.

تمیز نگه داشتن لوازم منزل

برای تمیزکردن لوازم منزل می‌توان از مواد سالم تری استفاده کرد. دو قاشق غذاخوری صابون شست و شو یا مایع سازگاربا محیط، یک چهارم فنجان سرکه و کمی بوراکس، همه چیز‌هایی هستند که می‌توانید دربطری آب گرم ریخته و اسپری کنید.

کاهش گرد و خاک، نم و رطوبت

ساده‌ترین راه، شستن دست‌ها با صابون و آب و جلوگیری از ورود گرد وغباربا یک پارچه (پرده) یا استفاده از فیلتربا کیفیت هواست. نم ورطوبت به دلیل رشد انواع قارچ و کپک در محیط منزل، می‌تواند بر سیستم تنفسی و ایمنی فرد تاثیر بگذارد.

استفاده ازرنگ و پوشش مناسب دیوار‌ها

رنگ‌هایی که برای تزیین و تمیزکردن دیوارمنزل به کار می‌رود، بعد از خشک شدن هم مدتی طولانی می‌تواند باعث آلودگی محیط داخلی شود. استفاده از رنگ‌های طبیعی یا کاغذ دیواری‌های سازگار با محیط زیست، راهکاری برای رفع این مشکل است.

یک مطالعه در کشور آمریکا نشان می‌دهد که ۴۵ ماده سمی در گرد و غبار داخلی منزل از جمله فتالات دیده می‌شود. یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید از آن جا که گرد و غبار داخلی منزل دارای انواع مختلفی از آلودگی است درواقع می‌توان گفت محیط داخلی به منزله پارکینگ این محصولات آلاینده تلقی می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار