۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانی پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان گیلانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی مهری، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در راستای حمایت‌های کارگروه اشتغال استان از فرش دستباف از محل اعتبارات سال ۱۳۹۷ به ۵۱۳ طرح پشتیبان و مشاغل خانگی فرش دستباف، مبلغ ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی خروج از تولید تابلو فرش بافی به ویژه تابلو فرش‌های اشباع شده و بی کیفیت را استراتژی حوزه فرش گیلان برشمرد و افزود: روی آوردن به تولید قالیچه و قالی، حمایت از تولید، کارآفرینی، سرمایه و ثبات اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید از مهمترین اهداف پرداخت این تسهیلات است.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بالای قالیبافی در گیلان اظهار داشت: وجود بیش از ۱۳ هزار نیروی کار ماهر و با استعداد در زمینه فرشبافی را می‌توان دلیل این ادعا برشمرد که گیلان آینده درخشانی در تولید فرش دستباف خواهد داشت.

مهری خاطرنشان کرد: پرداخت وام قالیبافی کم بهره ۴ درصد و قرض‌الحسنه که به صورت متمرکز و زیر نظر اداره فرش به قالیبافان مستقل در بخش خانگی و کارگاه‌های قالیبافی در بخش پشتیبان انجام می‌شود، برای تامین مواد اولیه با توجه نوسانات بازار ارز بسیار مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به ویژه درشرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا که اتفاقا فرش دستباف را به خاطر آثار اجتماعی آن نشانه گرفته است، باعث تشویق و ترغیب بافندگان برای ماندگاری در این هنر صنعت فرش خواهد شد.

انتهای پیام/ع

پرداخت ۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات به قالیبافان گیلانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.