مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی:

٦٤/٧ درصد افراد دارای کارت ملی هوشمند هستند

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: ٦٤/٧ درصد افراد واجد الشرایط کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید حسین نیری مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تعداد ۴۷۷۱۸۷۲ نفر در خراسان رضوی افراد واجد شرایط درخواست کارت هوشمند ملی وجود داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون از این تعداد افراد واجد شرایط تعداد ۳۷۸۴۳۵۲ درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده و برای ۳۰۸۸۰۰۰ نفر کارت صادر و تحویل شده است که ۶۴/۷ درصد جمعیت واجد شرایط را شامل می‌شود.


آغاز مجدد صدور کارت‌های جدید با فرایند بومی سازی


محمدرضا محسنی معاون فناوری اطلاعات و آمار‌های جمعتی ثبت احوال خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر تعداد ۶۹۵۰۰۰ کارت تحویل نشده به مردم داریم که ۶۵۰۰۰ کارت از این تعداد آماده تحویل در دفاتر پستی و پیشخوان است و ۶۳۰۰۰۰ کارت نیز در فرایند صدور قرار دارند.

وی در خصوص تاخیر در روند صدور کارت برای درخواست‌های اخذ شده از مردم تصریح کرد: به جهت موضوع تحریم‌ها و مشکلات بودجه‌ای رویکرد سازمان ثبت احوال به سمت بومی سازی و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های داخلی قرار گرفت و بر همین اساس کارت‌های مختلفی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت تا بر اساس استاندارد‌های پیش بینی شده نهایتا صدور کارت‌های جدید با فرایند بومی سازی از سال گذشته مجددا آغاز شده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار‌های جمعتی ثبت احوال استان گفت:از ابتدای خرداد ماه سال جاری کلیه کارت‌های شناسایی ملی قدیمی اعم از کارت‌هایی که درجه اعتبار آن‌ها منقضی شده باشد یا هنوز اعتبار داشته باشند برای احراز هویت در دستگاه‌های اجرائی و خدمات رسان به مردم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.


محسنی افزود: دفاتر پیشخوان استان بصورت روزانه قادر به دریافت ۱۲۰۰۰ درخواست می‌باشند.

وی ادامه داد: ثبت احوال تسهیلاتی را برای افرادی که معلولیت‌های خاص جسمانی داشته و یا زندانی و یا در پادگان‌ها مستقر می‌باشند درخواست کارت هوشمند را پیش بینی کرده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار‌های جمعتی ثبت احوال استان با اشاره به افرادی که فرایند ثبت نام ایشان تکمیل و کارت‌های ایشان در فرایند صدور قرار دارد گفت: رسید‌های این افراد حاوی کد پیگیری در تمام دستگاه‌های اجرائی و خدمت رسان مانند بانک‌ها مورد قبول بوده است.

محسنی افزود: افزادی که بنا به دلایلی رسید‌های ایشان مفقود یا مخدوش گردیده است می‌توانند با مراجعه به همان مرکزی که درخواست خود را تسلیم نموده اند بصورت رایگان و به دفعات رسید کارت هوشمند خود را دریافت نمایند.


وی ادامه داد:این امکان شامل افرادی که کارت‌های ایشان صادر و در دفاتر آماده تحویل می‌باشد و بنا به دلایلی تاکنون برای دریافت خود اقدام نکرده اند نمی‌شود.


معاون فناوری اطلاعات و آمار‌های جمعتی ثبت احوال استان گفت: تعرفه کارت هوشمند ملی برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۵۰۰۰۰ ریال تعیین گردیده که دستمزد خدمات دفاتر نیز به آن اضافه می‌گردد.


انتهای پیام//ف. س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.