مخالفت صریح رهبر انقلاب با زمزمه‌های تغییر قانون اساسی و پارلمانی‌شدن +عکس‌نوشته

عکس‌نوشته‌ای پیرامون مخالفت صریح حضرت آیت‌‌اللّه خامنه‌ای با زمزمه‌های تغییر قانون اساسی و پارلمانی‌شدن را مشاهده می‌کنید.

مخالفت صریح رهبر انقلاب با زمزمه‌های تغییر قانون اساسی و پارلمانی‌شدن +عکس‌نوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند ماه گذشته برخی نمایندگان و تحلیلگران از لزوم تغییر قانون اساسی و پارلمانی شدن نظام سخن گفته بودند. رهبر انقلاب عصر دیروز و پس از تکرار این موضوع از زبان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی مخالفت خود با تغییر قانون اساسی را ابراز کردند.

رهبر انقلاب: ساختار قانون اساسی ساختار خوبی است و اشکالی ندارد، البته در همه‌ی کشورها از جمله در کشور ما ساختارها در طول زمان تکمیل و نواقص و خلأهای آنها برطرف میشود، همانند اینکه در گذشته، مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود نداشت اما امروز وجود دارد.

ایشان درخصوص ایده‌ی «نظام پارلمانی» خاطرنشان کردند: این مسائل را در مجمع بازنگری قانون اساسی به تفصیل بحث کردیم و به این نتیجه‌ی امروز رسیدیم، چراکه مشکلات نظام پارلمانی برای کشور بیش از مشکلات نظام ریاستی است.

رهبر انقلاب در جمع‌بندیِ پاسخ به این سؤال تأکید کردند: در ساختار مشکلی وجود ندارد البته امکان کم و زیاد کردن آن وجود دارد، اما کارگزاران، اشکالها، کوتاهی‌ها، ناتوانی‌ها و سلایق گوناگونی دارند که نتیجه‌ی آن، این کمبودها میشود. البته اشتباه‌های ما مسئولان مانند اشخاص عادی نیست و شکافهای بزرگی در متن جامعه ایجاد میکند.

مخالفت صریح رهبر انقلاب با زمزمه‌های تغییر قانون اساسی و پارلمانی‌شدن +عکس‌نوشته
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.