در سال جدید با استفاده از دستگاه توزین در حال حرکت WIM، نظارت بر اضافه بار ناوگان را با جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد.

نظارت هرچه بیشتر بر اضافه بار ناوگان حمل و نقل باریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مختاری، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری مشهد گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۳۶۲ ناوگان باری در سطح شهر مشهد توزین شد، از این تعداد ۴۲۷ مورد دارای اضافه بار و بیشترین موارد مربوط به خودرو‌های حامل فرآورده‌های بتنی و سیمانی بوده است.

وی افزود: عمده بار در حال جابه جایی در بولوار سلسله‌الذهب، نخاله، خاک، زباله و فرآورده‌های سوختی، بولوار آزادی، انواع مصالح ساختمانی و مواد غذایی مختلف، بولوار میامی، شن و ماسه و بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، نخاله و بتن است.

مختاری بیان کرد: بارگیری مازاد بر ظرفیت ناوگان باعث شده قطعات قسمت‌های مختلف وسیله نقلیه و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد مستهلک و عمر مفیدشان به پایان برسد که در نتیجه باعث بروز نقص در قطعه شده و عامل وقوع تصادف می‌شود و همچنین در فرسودگی زود هنگام آسفالت معابر و خسارت بر ابنیه و پل‌ها نقش موثری دارد.

وی افزود: توزین دقیق بار‌های محوری وسایل نقلیه عبوری بدون نیاز به کاهش سرعت و نظارت بر اضافه بار تمامی وسایل نقلیه باری به صورت شبانه‌روزی را از مزایای استفاده از دستگاه هوشمند WIM است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 


فرآورده‌های بتنی و سیمانی در صدر ناوگان دارای اضافه بار

برچسب ها: حمل و نقل ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.