نخستین شرکت کشاورزی تخصصی انگور درخراسان رضوی راه اندازی شد

شرکت تعاونی کشاورزی فراوران انگور و کشمش ترشیز به منظور راه اندازی صنایع تبدیلی در خراسان رضوی راه اندازی و فعال شده است.

نخستین شرکت کشاورزی تخصصی انگور درخراسان رضوی راه اندازی شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن اسفندیاری مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در همین چارچوب نخستین مجمع عمومی هیأت مؤسس "شرکت تعاونی کشاورزی فراوران انگور و کشمش ترشیز" برگزار شد.

 وی ادامه داد: این شرکت به منظور راه اندازی صنایع تبدیلی به ویژه در ارتباط با محصول انگور در شهرستان‌های خلیل آباد، کاشمر و بردسکن، واقع در جنوب غرب خراسان رضوی راه اندازی و فعال شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: این استان بعد از فارس رتبه دوم سطح زیر کشت انگور را در کشور به خود اختصاص داده است.

اسفندیاری سطح زیر کشت انگور را در خراسان رضوی ۲۰هزار و ۷۰۵هکتار اعلام کرد و افزود: ۵۰درصد این سطح تاکستان در شهرستان‌های خلیل‌آباد و کاشمر قرار دارد.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰هزار هکتار آن باغ است.
 

انتهای پیام // ف.ک
 

شرکت تخصصی انگور در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.