یک مقام ارشد آلمانی از یهودیان این کشور خواست از گذاشتن کلاه سنتی خود بر سر، خودداری کنند.

محدودیت بر سر گذاشتن کیپا در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فلیکس کلین، مقام ارشد دولت آلمان در امور مبارزه با تعصبات مذهبی، از یهودیان این کشور خواست در برخی از مکان‌ها و زمان‌ها کیپا (کلاه کوچک سنتی یهودیان) را بر سر نگذارند.

کلین در این خصوص گفت: «متاسفانه عقیده من در این خصوص در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. نمی‌توانم به یهودیان توصیه کنم در آلمان کیپا را در همه جا و در همه زمان‌ها بر سر بگذارند». با این حال، وی به زمان و یا مکان‌خاصی که ممکن است بر سر گذاشتن کیپا خطری به همراه داشته باشد اشاره‌ای نکرد.

این اظهارات مقام ارشد آلمانی پس از آن منتشر شد که در آوریل ۲۰۱۸، جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان، گفت به افراد توصیه می‌کند در شهر‌های بزرگ آلمان کیپا به سر در میان مردم ظاهر نشوند و به جای آن با کلاه بیس‌بال و یا چیزی شبیه به آن سر خود را بپوشانند. 

ادعا می‌شود در سال ۲۰۱۸ در آلمان دست‌کم ۱۰۸۳ مورد حادثه ضد یهودیان رخ داده که ۱۴ درصد بیشتر از سال پیش از آن است. بنجامین استنیتز، رئیس مرکز غیردولتی مبارزه با یهودی‌ستیزی در این خصوص گفت مخالفت با یهودیان شکل «تهدید» به خود گرفته و آشکارا در حال نمایان شدن است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار