استاندار خراسان رضوی؛

ضرورت کاهش آسیب به مواریث فرهنگی استان

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تلاش مدیریت شهری در راستای کاهش آسیب به مواریث فرهنگی استان تاکید کرد.

ضرورت کاهش آسیب به مواریث فرهنگی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در بازدید از نگارخانه شهر که به همراه شهردار و جمعی از مدیران شهری انجام شد با بیان اینکه تاریخ مشهد را دست کاری کرده ایم، گفت: شورای شهر و شهرداری باید کاری کنند که از این به بعد میراث تاریخی و فرهنگی این کلانشهر کمتر آسیب ببیند.

وی افزود: با بستر‌های خوبی که در نگارخانه شهر ایجاد شده، هر کسی که از این مرکز بازدید کند، می‌تواند شاهد پیشرفت شهر در گذر زمان باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ مشهد بیش از ۷۰ شهردار را به خود دیده است، افزود: در طول سالیان متمادی مهاجرت به شهر مشهد افزایش یافته و شهرداران هم مجبور بوده اند که متناسب با افزایش جمعیت در راستای گسترش محدوده شهری اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما تاریخ مشهد را دست کاری کرده ایم درحالی که شاید می‌توانستیم کمتر به آثار تاریخی دست اندازی کنیم؛ به هر حال، از این به بعد شورای شهر و شهرداری باید کاری کنند که میراث تاریخی کمتر آسیب ببینند.

وی افزود: میراث تاریخی ارزش‌های فرهنگی استان و شهر است و گردشگران خارجی علاقه‌مند به دیدن این آثار هستند. علاوه بر این، معماری مشهد هم در گذشته فاخر و قدیمی بوده که اکنون از بین رفته است. اگر تغییراتی در معماری کنونی انجام گیرد و به معماری اصیل ایرانی اسلامی برگردد حتما جذاب بیشتری خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام//ف.ح

 

تاریخ مشهد را دست کاری کرده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.