طنین نوای الغوث الغوث در دومین شب از لیالی قدر در مساجد و بقاع متبرکه گیلان

نوای الغوث الغوث گیلانیان مومن و روزه دار در دومین شب از لیالی قدر در مساجد و بقاع متبرکه گیلان طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مراسم شب احیا دیشب در مساجد، بقاع متبرکه گیلان تکایا و حسینیه‌های سراسر گیلان برگزار شد.

گیلانیان مومن و روزه دار دیشب در دومین شب از شب‌های قدر با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و گلزار‌های شهدا دست نیاز به آسمان بلند کردند و از خداوند بزرگ آمرزش گناهان و رقم خوردن بهترین سرنوشت را برای خود خواستار شدند و با سر دادن ندای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب از خدا آمرزش گناهانشان را طلبیدند.

در میان جمعیت حضور جوانان جلوه‌ای دیگر داشت.

شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت‌های انسان تقدیر می شود. شب قدر یکی از شب‌های نیمه دوم ماه رمضان است که بر اساس روایات ، یکی از شب‌های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است،در این شب که شب نزول قرآن به شمار می‌آید  امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه‌ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می‌شود، تقدیر می شود شب قدر، همیشه و هر سال تکرار می‌شود، عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و بهره برداری از آن در نیکویی سرنوشت یک ساله، بسیار مؤثر است، در این شب، تمام حوادث سال آینده به امام  زمان ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

نوای الغوث الغوث در دومین شب از شب‌های قدر در مساجد و بقاع متبرکه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.