از جنگ احزاب تا جنگ امروز/ ۵

تعبیر رهبر انقلاب از شرایط سیاسی امروز ایران چیست؟ + فیلم

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره پیام‌های تاریخ و شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست]. روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

تعبیر رهبر انقلاب از شرایط سیاسی امروز ایران چیست؟ / جنگ احزاب دشوارترین امتحان الهی از مسلمانان

این بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»


بیشتر بخوانید: پیشنهاد صحابه ایرانی پیامبر(ص) در جنگ احزاب + فیلم


تعبیر رهبر انقلاب از شرایط سیاسی امروز ایران چیست؟ / جنگ احزاب دشوارترین امتحان الهی از مسلمانان

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات رهبری درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: ما مسلمان هستیم و کتاب آسمانی ما قرآن است و در این کتاب بارها می خوانیم که خداوند تمامی انسان ها را امتحان می کند و این امتحانات از سنت های پروردگار است. جنگ احزاب دشوارترین امتحانی بود که مسلمانان در آن قرار گرفتند که برخی از مسلمانان از آن سرافکنده بیرون آمدند و بسیاری دیگر از سربلند و خرسند پیروز میدان شدند. 

وی در ادامه گفت: ده هزار نفر به شهر مدینه حمله کردند و خبر آمدند آن‌ها هراسی را به لشگر وارد کرد. «اِذ جَآؤُوكُمْ مِن فَضَّلَكُمْ» یاد کنید آنگاه که دشمن از سمت بالای شهر مدینه به شما حمله‌ور شد و همگی شما وحشت کردید، نفس هایتان به سینه رسیده بود و حتی به خدا هم شک کردند و به خدا گمان بد بردند. 

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی افزود: خداوند در این جنگ مومنان را سخت تکان داد و شرایط امروز ما بنا به فرمایشات رهبر انقلاب شبیه شرایط جنگ احزاب است و قوت اراده ها و ایمان ها در این شرایط به آزمون گذاشته می شود. رهبر انقلاب گفتند که نترسید و ما پیروز این شرایط خواهیم بود. ما نیز متحد و مومن پای این شرایط می مانیم و به وعده های خدا امید می بندیم چراکه ما در جنگ احزاب دیدیم آن جمعیت کم بر جمعیت زیاد دشمنان پیروز شدند و سربلند از این امتحان الهی بیرون آمدند.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خدایا به ما رحم فرما دشمنان اسلام آل سقوط صهیونیست امریکا نابود فرما
Iran (Islamic Republic of)
ول
۱۹:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
آمریکاه ودشمنان این انقلاب هیچ غلطی نمی تواند بکنند
آخرین اخبار