امام جمعه موقت تهران در مشهد:

تعیین سرنوشت انسان در شب قدر رقم می خورد

امام جمعه موقت تهران در مشهد، گفت: اهمیت شب قدر در این است که سرنوشت انسان را تعیین می کند.

تعیین سرنوشت انسان در شب قدر رقم می خوردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی گفت: شب‌های احیاء به خصوص شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب بیداری، خداباوری، بازگوکردن اعتقادات و رقم خوردن تقدیر امور است.

وی به اهمیت شب قدر در تعیین سرنوشت انسان پرداخت و با بیان اینکه بهترین ساعات در شب‌های قدر، هنگام سحر است و اولیاء الهی هر آنچه حاجت از خداوند گرفته‌اند در این زمان مقدس و با برکت بوده، خاطرنشان کرد: شب‌های قدر، قلب ماه مبارک رمضان است چرا که سرنوشت سال انسان در شب نزول قرآن رقم می‌خورد و در آیات و روایات توجه به این شب بسیار سفارش شده است.

وی در ادامه به نقشه ترسیمی اهل بیت (ع) برای محبان و دوستداران‌شان در راستای بهره‌مندی کافی از شب‌های قدر اشاره و عنوان کرد: نخستین سفارش اهل بیت (ع) به محبان خود شب زنده داری هدفمند در شب‌های احیاء است که اهل بیت (ع) علاوه‌بر شب زنده‌داری خود، اعضای خانواده‌شان را نیز در شب‌های قدر بیدار نگاه می‌داشتند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه در بیداری هدفمند شب‌های قدر دو اصل وجود دارد، گفت: نخستین اصل توحید است که برای این منظور قرائت دعای جوشن کبیر در مراسم احیاء، دعا‌های مخصوص ماه مبارک رمضان، دعا کردن برای برآورده شدن حوائج و توجه ویژه به قرآن کریم و اذکار اصلی سفارش شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اصل دوم مسئله ولایت است که با قرآن بر سر گرفتن و زیارت امام حسین (ع) و قرائت دعای سلامتی امام زمان (عج) در شب‌های قدر به خصوص در شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان به آن توجه می‌شود.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: لیالی قدر، شب‌های بیداری و صدا زدن مداوم خداوند با عشق و اذکاری نظیر سبحان الله، الحمدالله، استغفار الله و ... تا طلوع خورشید است تا خداوند قلب انسان را کانون محبت ذات مقدس خویش سازد.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

نخستین اصل در شب قدر، توحید است

برچسب ها: رمضان ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار