از عزم جدی برای پیگیری ثبت جهانی توس تا قول استاندار

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت: علیرضا رز‌م‌حسینی استاندار خراسان رضوی قول مساعد پیگیری ثبت جهانی توس را داده است.

از عزم جدی برای پیگیری ثبت جهانی توس تا قول استانداربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد گفت:هفته آینده جلساتی برای ثبت جهانی توس با حضور نماینده‌ای از سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ثبت جهانی توس نیازمند عزم جدی و پیگیری ویژه ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار است.


ثبت جهانی توس با عزم جدی پیگیری شود

 
 محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد یکشنبه 5خرداد در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری از منطقه تاریخی توس گفت: ایجادجلب توجه تمامی علاقه‌ مندان ادبیات پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نیاز امروز جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود چراکه نوع نگاه فردوسی با محوریت صلح و مهربانی می‌تواند پیام‌هایی برای جهان و جامعه بین‌الملل داشته باشد.
 
وی با اشاره به مسئله ثبت جهانی توس ادامه داد:درخواست داریم ثبت جهانی توس با عزم جدی توسط نمایندگان مجلس و مسئولان میراث فرهنگی دنبال شود.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور درخواست دارم با عزمی جدی در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری‌های لازم برای ثبت جهانی توس را انجام دهند.
 
حیدری افزود: دستگاه‌های مسئول، در کنار شورای شهر و مدیریت شهری مشهد که با عزم جدی در این وادی وارد شده اند، باید نقش‌آفرینی ،همراهی و کمک بیشتری داشته باشند تا همه در کنار هم بتوانیم وظیفه ،دین فرهنگی و تاریخی خود را نسبت به این شخصیت بزرگ ادبی کشور ادا کنیم.
 
 
انتهای پیام //ف . ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.