مذاکرات مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه در جهت پایان دادن به بحران در سوریه

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از برگزاری مذاکره میان مقامات بلندپایه واشنگتن و مسکو برای پایان دادن به جنگ در سوریه خبر داد.

مذاکرات مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه در جهت پایان دادن به انزوای بین‌المللی سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه انگلیسی العربیه، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعلام کرد مقامات بلندپایه روسیه و آمریکا مذاکراتی را در جهت پایان دادن به بحران سوریه و پیگیری گام به گام نقشه راه سال ۲۰۱۲ صورت داده اند، که براساس آن امکان برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل در این کشور و بازگشت دمشق به جامعه بین‌المللی میسر می شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با این حال هشدار داد که این تنها یک مسیر بالقوه پیش‌رو است. جفری پس از جلسه پشت در‌های بسته شورای امنیت در خصوص سوریه در جمع خبرنگاران گفت تاکنون شاهد اقداماتی همانند اعلام آتش بس در ادلب، آخرین منطقه باقی مانده در دست تروریست ها و یا برگزاری نشست کمیته قانون اساسی همانطوریکه در نقشه راه ۲۰۱۲ مشخص شد، نبودیم. این اقدامات این اطمینان خاطر را به ما خواهد داد که دولت سوریه واقعا آنچه که به پایان جنگ در این کشور کمک می‌کند، را درک کرده است.

همچنین نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت او و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در اواسط ماه می‌ مذاکراتی را در خصوص سوریه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشتند. در آن مذاکرات طرحی مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن به دولت دمشق در صورت پایبندی به قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل امکان بازگشت به جامعه جهانی را می‌دهد.

در ژوئن سال ۲۰۱۲، توافقی موسوم به توافق ژنو در خصوص برقراری صلح در سوریه از سوی نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، ترکیه و تمامی پنج عضو دائم شورای امنیت به امضا رسید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار