رشد فعالیت‌های استارت آپی در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از رشد فعالیت‌های استارت آپی در حوزه‌های مختلف آموزشی، ارتباطات و فناوری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در یکسال گذشته بیش از ۵۰ رویداد استارت آپی در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای ۲۱ مرکز رشد است، تصریح کرد: از بین این مراکز، ۵ مرکز رشد تخصصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که تاثیر بسزایی در موفقیت اکوسیستم استارت آپی در استان فارس را داشته است.

سهرابی ادامه داد: شتابدهنده بومی کوانتوم که از سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است، توانسته با جای دادن ۱۱ تیم استارت آپی موفق و تعداد ۲۰ استارت آپ خارج شده از شتابدهنده برای توسعه کسب و کار خود و برگزاری دوره‌های پیش شتابدهی و شتابدهی و کارگاه‌های آموزشی، نقش بسزایی در تکمیل زنجیره اکوسیستم استارت آپی در استان فارس داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: تعداد استارت آپ‌های حوزه ICT در استان ۲۰۰ استارت آپ است و فعالیت‌های استارت آپی در فارس رشد مناسبی داشته است.

سهرابی با بیان اینکه در حوزه استارت آپی درصد نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۰ و ۵ دهم درصد است، اظهار داشت: در حوزه صنعت موبایل، تعداد توسعه دهندگان برنامه‌های موبایلی در استان تا سال گذشته یک هزار و ۱۹۲ مورد است.

مدیرکل ICT استان فارس گفت: از نظر تخمین تعداد شاغلان صنعت برنامه‌های موبایلی، استان فارس با یک هزار و ۸۶۴ نفر اشتغال، رتبه سوم را درکشور و پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی دارد.
انتهای پیام/م

رشد فعالیت‌های استارت آپی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.