قسمت دوم؛

پرفروش‌ترین اتومبیل‌های سال در شرکت‌های مطرح خودروسازی +تصاویر

در این گزارش به معرفی پرفروش‌ترین مدل تولید شده توسط محبوب‌ترین برند‌های خودروسازی جهان پرداخته‌ایم.

پرفروش‌ترین اتومبیل‌های سال در شرکت‌های مطرح خودروسازی +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هرساله میلیون‌ها اتومبیل جدید در کارخانه شرکت‌های خودروسازی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند، مدل‌های متنوعی که با طرح‌های متفاوت، بر روی پلتفرم‌های مختلفی ساخته شده و دارای امکانات متنوعی هستند. اما فروش بالا برای این خودرو‌ها قطعی نیست و به دلایل مختلفی بستگی دارد، شاید در گام اول نام و اعتبار برند خودروساز مشتریان را به سمت خرید محصولات آن شرکت وادار کند، به حدی که برخی خریداران حتی حاضراند تا بودجه خود را تغییر دهند تا خودرو برند به خصوصی را خریداری کنند.

در وهله دوم قیمت‌گذاری می‌تواند عاملی اساسی برای افزایش یا کاهش فروش یک خودرو شود، در هر صورت ۹۰ درصد مردم جهان زندگی عادی با حقوقی متعادل و بودجه‌ای معمولی دارند و نمی‌توانند خودرو‌های گران قیمت خریداری کنند، پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان نیز مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده با قیمتی مقرون‌به‌صرفه هستند. بعد از آن مواردی همچون قابلیت‌های خودرو، آپشن‌های آن و تبلیغات صحیح، از دلایل موفقیت یک خوردو در بازار جهانی محسوب می‌شود.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

ما به دنباله گزارش پیشین، قصد داریم تا به معرفی پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۱۰ برند خوردوسازی مطرح و مشهور جهان بپردازیم، مدل‌هایی که در آن موارد اشاره شده در بالا دیده می‌شود، خودرو‌هایی از برند‌های معتبر، با قیمتی مناسب و تجهیزات عالی که چندین میلیون فروش داشتند و در کنار آن‌ها مدل‌هایی لاکچری و گران قیمت نیز هستند که با چند صد نسخه فروش، به عنوان موفق‌ترین مدل برند خود در بازار شناخته می‌شوند. با ما همراه باشید:

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت بوگاتی

پرفروش‌ترین مدل: تیپ ۵۷

سال تولید: ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹

تعداد فروش: ۶۸۵ نسخه

بوگاتی تیپ ۵۷ قدیمی‌ترین مدل در هر دو گزارش لقب می‌گیرد که بیش از ۸۰ سال پیش تولید آن آغاز و اتمام یافته است. شرکت بوگاتی به دلیل ساخت خودرو‌های فوق‌لاکچری در تعداد بسیار کم، هرگز تعداد فروش بالایی نداشته و مدلی تیپ ۵۷ این شرکت که متعلق به ۸ دهه پیش است با تنها ۶۸۵ نسخه، به عنوان پرفروش‌ترین مدل این شرکت شناخته می‌شود، این درحالی است که تولید بوگاتی ویرون به ۴۵۰ نسخه می‌رسد. نکته جالب آن است که بوگاتی ۷۱۰ نسخه از تیپ ۵۷ را به بازار عرضه کرد، اما تمامی این مدل‌ها به فروش نرفت و تعداد ۲۵ عدد برای بوگاتی ماند.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت فراری

پرفروش‌ترین مدل: اف ۴۳۰

سال تولید: ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹

تعداد فروش: ۱۷ هزار و ۴۹۹ نسخه

محصولات فراری در سه کلمه خلاصه می‌شوند، منحصر‌به‌فرد، نادر و پرقدرت، مدل اف ۴۳۰ نیز با همین رویه تولید و عرضه شد. اما طراحی عالی و مشخصات فنی بالا‌رده، موجب شد تا خریداران بیش از دیگر مدل‌های فراری به اف ۴۳۰ جذب شوند و این مدل به عنوان پرفروش‌ترین خودرو شرکت ایتالیایی شناخته شود. این خودرو همچنیان برای صاحبان خود به خوبی کار می‌کند و از طرف فراری نیز پشتیبانی می‌شود، به همین دلیل مدل اف ۴۳۰ در بازار دسته دوم فروشی، بسیار پر طرفدار است.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت جیپ

پرفروش‌ترین مدل: رانگلر

سال تولید: ۱۹۸۷ تا کنون

تعداد فروش: سه میلیون و ۴۰ هزار نسخه

شنیدن نام رانگلر به عنوان پرفروش‌ترین مدل جیپ، عادی است، این مدل به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین تولیدات تاریخ شرکت جیپ به حساب می‌آید که سال‌ها است تولید و به بازار عرضه می‌شود. جیپ هنوز خط تولید رانگلر را متوقف نکرده و مدل ۲۰۱۸ آن در بازار به فروش می‌رسند. با این روند تعداد فروش این مدل در سال‌های آینده بسیار بیشتر از رقم فعلی خواهد بود.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت کیا

پرفروش‌ترین مدل: اسپورتیج

سال تولید: ۱۹۹۳ تا کنون

تعداد فروش: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه

شاید با شنیدن نام کیا به یاد پراید بیوفتیم، اما در واقع پرفروش‌ترین مدل این شرکت کره‌ای، کراس‌اور شاسی بلند اسپورتیج است، مدلی که در بازار ایران نیز یافت می‌شود. اسپورتیج در ابتدا مدلی محبوب نبود، زمانی که در سال ۱۹۹۳ کیا برای اولین بار این مدل را عرضه کرد، با استقبال کمی مواجه شد، اما زمانی که هیوندای، شرکت کیا را خریداری کرد، خط تولید اسپورتیج جانی دوباره گرفت و از سال ۲۰۰۴ تا کنون هم تولید و هم عرضه این مدل در بالاترین حد ممکن بوده و فروش عالی را تجربه کرده است. سیاست‌های هیوندای بود که موجب شد تا اسپورتیج اکنون به عنوان موفق‌ترین محصول کیا لقب بگیرد.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت مرسدس بنز

پرفروش‌ترین مدل: کلاس سی

سال تولید: ۱۹۹۴ تا کنون

تعداد فروش: ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه

در دهه‌های اخیر تولید سدان‌های میان‌رده در بازار آلمان و اروپا بسیار داغ بوده و همین مورد موجب شده تا پرفروش‌ترین مدل اکثر شرکت‌های آلمانی سدان‌هایی با قابلیت‌های مشابه باشد. مرسدس، سری سی را برای رقابت با سری ۳ بی‌ام‌و به بازار عرضه کرد، این مدل به عنوان کوچک‌ترین خودو مرسدس، در ابتدا به صورت سدان و استیشن تولید می‌شد، در دهه ۲۰۰ و همزمان با تولید نسل دوم سری سی، طرح کوپه این مدل نیز به بازار آمد. مرسدس در کلاس سی بیش از مشخصات فنی، به راحتی راننده و سرنشینان توجه داشته و این مدل را به گونه‌ای طراحی کرده تا استفاده از آن به عنوان کاری لذت بخش تلقی شود.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت شورولت

پرفروش‌ترین مدل: ملیبو

سال تولید: ۱۹۶۴ تا کنون

تعداد فروش: ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه

سدان‌هایی با اندازه متوسط و بازدهی بالا همیشه مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند، شورلت ملیبو از همین دست خودرو‌ها است که به واسطه کیفیت بالا، قیمت مناسب و جمع‌و‌جور بودن به فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه رسیده. پس از گذشت ۶ دهه از تولید این خودرو در ۹ نسل مختلف، سری هیبریدی آن نیز از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده و مشتریان بسیاری دارد.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت هیوندای

پرفروش‌ترین مدل: الانترا (آوانته)

سال تولید: ۱۹۹۰ تا کنون

تعداد فروش: ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه

هیوندای با وجود تولید مدل‌های بسیار با کیفیت و معمولا گران قیمت با تولید آوانته و عرضه آن با قیمتی مناسب‌تر توانست یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار جهان را خلق کند. به طور معمول وقتی پای مدل‌های پرفروش بازار به میان می‌آید نامی هیوندای آوانته ذکر نمی‌شود، اما طرفداران این شرکت در شرق آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی با خرید آوانته آن را به یکی از موفق‌ترین خودرو‌های هیوندای تبدیل کردند.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت هوندا

پرفروش‌ترین مدل: سیویک

سال تولید: ۱۹۷۲ تا کنون

تعداد فروش: ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه

هوندا سیویک یکی دیگر از آن مدل‌های سدان جذاب و پرفروش در بازار جهان است. مشخصات فنی عالی، امکانات خوب و از همه مهم‌تر قیمت مناسب موجب شده تا سیویک به بیش از ۱۷ میلیون نسخه فروش برسد که رقمی قابل توجه است. هوندا این مدل را در پنج بازار اروپا، چین، کانادا، آمریکا و تایلند به طور گسترده عرضه کرده و با پشتیبانی و طرح‌های تخفیفی خوب توانسته مشتریان زیادی را به خرید این مدل تشویق کند. سیویک تا کنون در ۶ نسل و در دو طرح سدان و هاچ‌بک تولید شده و این روند ادامه خواهد یافت.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت فولکس‌واگن

پرفروش‌ترین مدل: گلف

سال تولید: ۱۹۷۴ تا کنون

تعداد فروش: ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه

فولکس‌واگن پس از ۷۰ سال ساخت مدل بیتل یا قورباغه‌ای که در گذشته به ایران نیز صادر می‌شد، تصمیم گرفت تا مدلی جمع‌و‌جور خانوادگی و مدرن‌تر را به عنوان جایگزین برای آن مدل تولید کند، از همین رو گلف در واقع مدل بعدی همان فولکس‌واگن قورباغه‌ای معروف و نوستالوژیک است که حال بیش از ۵۰ سال از تولید آن می‌گذرد و مدل‌های جدید آن هرساله تولید و وارد بازار می‌شوند. گلف یک خودرو خانوادگی، ارزان، مستحکم، بادوام و باامنیت است که به همین دلایل به پرفروش‌ترین خودرو شرکت بزرگ فولکس‌وان تبدیل شده است.

با پرفروش‌ترین مدل در تاریخ ۲۰ شرکت خوردوسازی مطرح جهان آشنا شوید +تصاویر

شرکت تویوتا

پرفروش‌ترین مدل: کورولا

سال تولید: ۱۹۶۶ تا کنون

تعداد فروش: ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه.

اما آخرین خودرو و پرفروش‌ترین خودرو این فهرست، به مدل کورولا از شرکت بزرگ تویوتا با بیش از ۴۵ میلیون نسخه فروش تعلق می‌گیرد. کورولا علاوه بر پرفروش‌ترین مدل شرکت تویوتا، پرفروش‌ترین خودرو جهان نیز است. این مدل یک سدان جمع‌وجور با قابلیت‌های عالی و قیمت مناسب محسوب می‌شود که در ۱۲ نسل تولید شده، کورولا در هر نسل دست‌خوش تغییرات زیادی شده تا حال به محبوب‌ترین خودرو جهان تبدیل شود. خط تولید بزرگ کورولا در کشور‌های مختلف جهان آنقدر گسترش پیدا کرده که طبق اعلام خود تویوتا در هر ۱۵ ثانیه یک کورولا جدید در جهان تولید می‌شود. کورولا در طرح‌های استیشن واگن و هاچ‌بک نیز ساخته شده است.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودرو‌های سال در کشور‌های مختلف جهان +تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
-
یاسر
۱۰:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
206 مدل 84 پارسال قیمتش 12 تومن بود الان شده 35 تومن!! کجای دنیا رو دیدید ماشین فرسوده از رده خارج در عرض کمتر از یکسال قیمتش سه برابر بیشتر بشه؟!
-
حسن
۱۰:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا ماشینهای لوکسی مثل پراید. 405. 206 . سمند. ابرخودروی 111 . با قیمتهای 50 برابر بیشتر از ارزش خودشون رو نمیزنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
چرا پراید نزدید؟
United Arab Emirates
Saeed
۱۲:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید هم هست چرا نزدید جای سئواله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اینها را دیدم و گفتم ای ول و بعد اومدم برم بیرون دیدم یک لگن مثل پراید و وانت نیسان پارک شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
پرايدمون فقط
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۹:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید هم بزنید از سال 1987 تا کنون !!! سال تولیدتش 1987 توسط کره جنوبی ، تا الانم معلوم نی چقدر فروختن ، علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
rasoul
۱۱:۵۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
پرايد فكر كنم بالاي 50 ميليون تا حالا فروش داشته است. البته تفاوتش با بقيه اينه كه اونها تو چند سال يك مدل را ميزنند و ميفروشند ولي پرايد از دهه 70 توليد ميشده و به ياري حق تا 1500 با پرايد ادامه ميدهيم.
الله اكبر به پرايد.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
ببین چقدر این پراید محبوبه ، با اینکه آبشنهاش (مثلا زه روی در) را هم برمیدارن بازم چشم نواز و دلفریبه !! دیونه میکنه آدما !!! بگو ماشاا... !!! اصلا چرا تاریخ میگید !! بگید تا زنده ایم پراید هم هست و پراید هم میزنیم!!!
آخرین اخبار