پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن زیره سبز از مزارع گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد از برداشت ۴۰۰ تن زیره سبز از سطح ۱۲۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

پیش بینی برداشت ۴۰۰ تن زیره سبز از مزارع شهرستان گناباد

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفتگوی اختصای با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: ۱۰ درصد سطح زیر کشت این محصول نسبت به پارسال افزایش یافته است که پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های خوب امسال، ۴۰۰ تن زیره سبز از سطح یک هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی دیم و آبی گناباد برداشت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به برداشت سنتی زیره سبز در گناباد، این محصول اشتغال زایی خوبی هم در منطقه ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی فراوان از ویژگی‌های زیره سبز است که با خشکسالی‌های اخیر و کم آبی‌ها در گناباد، تغییر الگوی کشت اجتناب ناپذیر است و این امر کشاورزان را از کشت گیاهان پر آب طلب به سمت گیاهان کم آب طلب هدایت کرده است.

حسین زاده افزود: در چند سال اخیر کشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی، زیره سبز، و آویشن با توجه به مصرف آب کم و ارزش اقتصادی بالا، در شهرستان بسیار مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

علی مؤذنی کارشناس اداره باغبانی جهاد کشاورزی گناباد هم با اشاره یه خواص دارویی فراوان زیره سبز گفت: زیره سبز گیاهی دارویی است که از نظر شیمیایی دارای تانن، زرین و اسانس است که معمولا برای بیماری‌های صرع، داروی ضد تنش، افسردگی و ضد نفخ بسیار موثر است.

وی ادامه داد: معمولا در هر خانه در گناباد، معجونی از زیره سبز و نبات به نام محلی صفوف یافت می‌شود که برای درمان نفخ، صرع و افسردگی  به کار می‌رود.

انتهای پیام// ح.ت

استقبال خوب کشاورزان گنابادی از کشت گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.