برنامه‌های جدید پیشگیری از «ایدز» در کودکان و نوجوانان + جزئیات

بیماری‌های واگیر مانند سل، اچ‌آی‌وی، آنفلوانزا، هاری و جذام است و از بیماری‌های غیرواگیر نیز می‌توان سکته‌های مغزی و قلبی، سرطان، فشار خون و بیماری‌های متابولیک و ارثی نوزادان را عنوان کرد که مطرح هستند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه برنامه‌هایی برای پیشگیری از ایدز در سطوح کودکان، نوجوان و عامه مردم اجرامی‌شود، گفت: در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری فعالیت می‌کنند.

اجرای برنامه پیشگیری از «ایدز» در کودکان و نوجوانان


علی گل‌محمدی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در درباره «وضعیت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران»، اظهار داشت: ما براساس نظام مراقبت بیماری‌ها فعالیت می‌کنیم که شامل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است.

وی ادامه داد: بیماری‌های واگیر مانند سل، اچ‌آی‌وی، آنفلوانزا، هاری و جذام است و از بیماری‌های غیرواگیر نیز می‌توان سکته‌های مغزی و قلبی، سرطان، فشار خون و بیماری‌های متابولیک و ارثی نوزادان را عنوان کرد که مطرح هستند و این دسته از بیماری‌ها بین سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی تقسیم شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه شهر‌های شهریار، ملارد، بهارستان، ملارد و قدس در غرب تهران را پوشش می‌دهیم، اضافه کرد: یکسری بیماری هستند که می‌گوییم امکان طغیان در آن‌ها وجود دارد؛ مانند آنفلوانزا، بیماری‌های روده‌ای و آلتور که اکنون در وضعیت کنترل شده قرار دارند.

گل‌محمدی درباره «برنامه‌های پیشگیری از ایدز»، خاطرنشان کرد: در این باره برنامه‌هایی در سطوح کودکان و نوجوانان و نیز برنامه‌ای برای عامه مردم داریم. در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۰ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم و در هر شهرستان تحت پوشش ما نیز کار آموزش، تشخیص و درمان ایدز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: فشار خون، دیابت، حوادث و سرطان مهمترین بیماری‌های غیرواگیر هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز داشت: ثبت همه سرطان‌هایی که در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند انجام می‌شود و مراکزی برای شناسایی و تشخیص آن فعالیت می‌کنند؛ ضمن اینکه ما روی سرطان‌های شایع مانند سرطان پستان در زنان و پروستات و روده برای آقایان بررسی‌هایی را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اجرای برنامه پیشگیری از« ایدز» در کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار