تولیت آستان قدس رضوی؛

خلع سلاح توطئه با پاتک رسانه/ ذائقه سازی یکی از وظایف مهم رسانه‌ها

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن در تلاش است تا نا امیدی را در جامعه ایران ایجاد و رواج دهد.

خلع سلاح توطئه با پاتک رسانه/ ذائقه سازی یکی از وظایف مهم رسانه‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دوشنبه شب در دیدار به مناسبت ماه مبارک رمضان با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دشمن تلاش می‌کند در شرایط فعلی ناامیدی را در جامعه ایران ایجاد کند و یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها خنثی کردن این توطئه است.

وی تصریح کرد: تخریب مقدسات و ایجاد شبهات مختلف دیگر موضوعی است که توسط رسانه‌های معاند دنبال می‌شود تا از این مسیر بتوانند به اهداف خود در جامعه ایران دست یابند و باید آمادگی لازم برای مقابله با این توطئه را نیز داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ذائقه سازی رسانه‌ها گفت: اینکه گفته شود مخاطب فلان موضوع را می‌پسندد پس باید در آن مسیر برنامه ریزی و حرکت کرد سخن درستی نیست بلکه باید بدانیم این رسانه است که ذائقه مخاطب را می‌سازد.

حجت الاسلام مروی با اشاره به پخش برخی برنامه‌های مذهبی صدا و سیما افزود: باید در این نوع برنامه‌ها جذابیت، خلاقیت و هنر وجود داشته باشد و نباید صرفاً به پخش یک مراسم از یک حسینیه اکتفا شود. دین مبین اسلام به شادی و نشاط بسیار اهمیت می‌دهد و ما نیز باید در چارچوب‌های دینی به این مهم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: فعالیت در عرصه رسانه بسیار حساس و مهم است و در انتشار اخبار باید حتماً صحت و منبع خبر دقیق و قابل اعتماد باشد و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و یا سکوت در برخی مواقع باید حجت شرعی داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دوره جدید فعالیت آستان قدس رضوی به مدیران توصیه شده حتماً از نیرو‌های جوان استفاده کرده و برای خود جانشین جوانی را انتخاب و وی را پرورش دهند.

مروی با استقبال از نقد منصفانه افزود: من از هر نوع نقد منصفانه و منطقی استقبال می‌کنم و معتقدم جامعه‌ای که در آن نقد نباشد جامعه‌ای مرده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌های انجام شده در آستان قدس رضوی باید شفاف باشد و مدیران نیز پاسخگویی لازم را به مردم و رسانه‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/آ. ف


آستان قدس رضوی در جهت حمایت از اشتغال جوانان گام برمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار