یونان از آلمان غرامت جنگی طلب کرد

وزارت امور خارجه یونان با ارسال پیامی دیپلماتیک به آلمان از این کشور خواست تا درباره خواسته آتن برای پرداخت غرامت جنگی گفت‌وگو شود.

یونان از آلمان غرامت جنگی طلب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از آتن، وزارت امور خارجه یونان روز سه شنبه اعلام کرد این کشور با ارسال پیامی دیپلماتیک به آلمان از این کشور درخواست کرده است تا درباره خواسته آتن برای پرداخت غرامت جنگی گفت‌وگو شود.

پارلمان یونان در ماه آوریل به آغاز یک کمپین دیپلماتیک برای فشار آوردن به آلمان رای داد تا این کشور میلیارد‌ها یورو غرامت ناشی از اشغال یونان به دست نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم بپردازد، مسئله‌ای که برلین می‌گوید مدت‌ها قبل حل و فصل شده است.

آلمان در گذشته به دلیل جنایات دوره نازی‌ها عذرخواهی کرده است، اما مایل نیست تا مذاکراتی برای پرداخت غرامت آغاز شود.

وزارت امور خارجه یونان درباره این موضوع گفت: «دولت یونان از دولت آلمان برای حضور در مذاکرات دعوت می‌کند تا این درخواست‌ها که به خصوص برای مردم یونان به عنوان مسئله اخلاقی و مادی مهم است، برآورده شوند.»

طبق اعلام وزارت امور خارجه یونان، سفیر این کشور در برلین این پیام دیپلماتیک را روز سه شنبه به وزارت امور خارجه آلمان تحویل داده است.

یکی از کمیته‌های پارلمانی یونان در سال ۲۰۱۶ مبلغ غرامت‌های جنگ را بیش از ۳۰۰ میلیارد یورو مشخص کرده بود، با این حال در تصمیم پارلمانی اخیر اشاره به رقم غرامت‌ها نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار