وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هیچ کارشناس خارجی در صنعت ایران وجود ندارد/ تمام دستاوردهایمان حاصل دانش جوانان داخلی است

غلامی گفت: در حال حاضر هیچ کارشناس خارجی در صنعت ایران وجود ندارد و تمام دستاوردها توسط جوانان داخلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور به دست آمده است.

وزیربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در حال حاضر کشور ایران در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی و فناوری توانسته یکی از مدعیان اصلی در جهان باشد  و به دستاوردها و پیشرفت‌های بسیار خوبی دست یابد؛  دستاوردهایی که تمام آنها توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی به دست آمده‌اند.

اگر توانسته‌ایم در حوزه‌هایی همچون بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی رتبه‌های تک رقمی جهان را به نام خود ثبت کنیم باید بدانیم که همگی آنها حاصل دستاوردهای جوانان ایرانی بوده اما موضوع مهم چگونگی برقراری ارتباط میان دانشجویان و صاحبان صنایع است؛ به تازگی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری طی برنامه‌ای قدم در راه کاربردی کردن پایان نامه‌های دانشجویان برداشته است و در بستر این برنامه می‌خواهد هریک از فارغ التحصیلان و دانشجویان را به سمت کارآمدی در صنعت سوق دهد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه های مختلف علوم و فناوری اظهار کرد:‌ در حال حاضر در بیشتر حوزه‌های علمی توانسته‌ایم به پیشرفت‌های بسیاری دست یابیم.

وی درباره حوزه‌هایی که از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند، گفت: در  بیوتکنولوژی توانستیم به دستاورهای بسیاری دست یابیم همچنین حجم زیادی از تولیدات پزشکی دستاوردهای علمی، اختراعات محصولات کشاورزی، ‌نانو و محیط زیست همگی جزء دستاوردهای جوانان همین مرز و بوم است.

صادرات محصولات فناورانه ایران در بستر پیشرفت‌های علمی 

غلامی تصریح کرد: در بستر پیشرفت‌های حاصل  شده توانسته‌ایم محصولات علمی و فناورانه خود را به دیگر کشورهای جهان صادر کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه دستاوردهای جوانان نشان از پیشرفت کشور دارد، گفت: دستاوردها حاکی از تربیت کارشناسان و دانشمندان ایرانی است؛ در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی بزرگ کشور توسط جوانان داخلی که در دانشگاه‌های ایران درس خوانده‌اند اداره می‌شوند.

وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر در حوزه صنعت و نفت هیچ کارشناس خارجی وجود ندارد و وضعیت در صنایع هسته‌ای هم به همین شکل است و البته تنها به دلیل برخی از قراردادها تعدادی شرکت به عنوان ناظر در آزمایشگاه‌ها وجود دارند و مابقی اعضای آزمایشگاه‌های هسته‌ای را جوانان ایرانی تشکیل می‌دهند.

انجام تمام برنامه‌های علمی توسط فارغ‌التحصیلان ایرانی

غلامی با بیان اینکه تمام کارهای فنی و مهندسی را فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ایران انجام می‌دهند، ‌اظهار کرد: رسیدن به این نقطه دستاورد بسیار بزرگی است و در این راستا وزارت علوم مسئولیت بزرگی دارد و آنچه ما انجام می‌دهیم حل مسائل و مشکلات صنایع است.

وزیر علوم گفت: چالش‌ها و مسائلی که صنعت با آنها مواجه است در قالب تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرند و در بستر این تحقیقات راه حل‌های مناسبی برایشان پیدا می‌شود و در نهایت کارشناسان و متخصصان داخلی به کمک راه حل‌ها به رفع چالش‌های موجود می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
پس چرا قیمتها آنقدر بالاسا
آخرین اخبار