درخشش مستند «آشنگ» در جشنواره بین‌المللی آمریکا

مستند «آشنگ» به کارگردانی «محمدصادق اسماعیلی» از تولیدات واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری استان کرمان جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلمبرداری را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  بنا به اعلام حوزه هنری کرمان، مستند «آشنگ» به کارگردانی «محمدصادق اسماعیلی» از تولیدات واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری استان کرمان جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلمبرداری را در جشنواره بین‌المللی Dox on the Fox آمریکا کسب کرد.

محمد صادق اسماعیلی پژوهش و کارگردان، محمدحسین ملکی تهیه کننده، مهرداد اسکویی مشاور کارگردان، زانیار لطفی مدیر تصویربرداری، میثم شفیعی صدابردار، عارفه رضامند پارسائی مدیر تولید، دانا کریم سنه تدوین، حسین قورچیان صداگذاری، حمیدرضا فتورچیان تصحیح رنگ، یاسمین مولایی عکاس و مجتبی اسدی طراح پوستر فیلم مستند «آشنگ» را برعهده دارند.

فیلم مستند «آشنگ» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی درباره تعدادی زن است که در روستای مرزی ایران و پاکستان زندگی می‌کنند و همسرانشان به سودای یک زندگی اندکی آرام‌تر فریب قاچاقچیان را خورده و مواد مخدری را جابه‌جا کرده‌اند، اما به دام افتاده و محکوم به حبس ابد هستند و این زنان به تنهایی بار سنگین زندگی در آن منطقه محروم را به دوش می‌کشند.

محمد صادق اسماعیلی، دانش آموخته دانشگاه صدا و سیمای تهران است که پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را با موضوع مستندسازی تک نفره دفاع کرده است. وی تاکنون فیلم‌های مستند و داستانی مختلفی را نویسندگی و کارگردانی کرده و در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی حضور داشته و جوایز مختلفی منجمله تندیس بهترین فیلم از جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، دیپلم افتخار هفتمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی کشور، جایزه مستند المپیاد دانشجویی هنر، دیپلم افتخار جشنواره فیلم فانوس و ... را کسب کرده و کارگاه‌های آموزشی متعددی را با موضوع فیلم‌سازی تک نفره و هنر مستقل برگزار کرده است.

جشنواره Dox on the Fox، آوریل ۲۰۱۹ در شهر باتیویا ایالت ایلینوی برگزار شد و «آشنگ» به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور داشت.

انتهای پیام/ی

درخشش مستند ایرانی در جشنواره بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.