نوجوان سیرجانی که از رقابت با حریف صهیونیستی انصراف داد:

نوجوانان باید پشت ولایت باشند تا قهرمان واقعی شوند

امیرحسین عرب گفت: با توجه به فرمایش رهبر عزیزمان که کشور اسرائیل رسمیت ندارد، حاضر به مبارزه نشدم و از قهرمانی گذشتم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته IFK کاپ اروپا ۲۰۱۸ بلغارستان ۳ و ۴ آذرماه سال گذشته با حضور ۱۸ تیم و ۴۰۰ بازیکن در شهر سوفیا کشور بلغارستان برگزار شد.

نوجوانان باید پشت ولایت باشند تا قهرمان واقعی شوند
امیرحسین عرب، دانش‌آموز ۱۶ ساله سیرجانی با هزینه شخصی به این مسابقات اعزام شد و ۸ میلیون تومان برای شرکت در آن هزینه کرد.
وی پس از شکست حریفانی از کشور‌های روسیه، بلغارستان و ترکیه به فینال این مسابقات راه پیدا کرد و حریف فینال وی در وزن منفی ۶۵ کیلوگرم، حریفی از رژیم صهیونیستی بود.


امیرحسین بی درنگ در کوتاهترین زمان و حتی بدون مشورت با بزرگترها، تصمیم گرفت در برابر حریف صهیونیست قرار نگیرد و به نشان نقره مسابقات بسنده کرد، کاری که شاید برای یک دانش آموز ۱۶ ساله کمی عجیب به نظر برسد.
نکته جالب‌تر اینکه این اتفاق مربوط به حدود ۶ ماه پیش است و به جز خانواده، دوستان و اطرافیان این نوجوان هیچکس از آن خبر نداشت، اما خیلی اتفاقی این نوجوان در صفحه‌ی اینستاگرامش، اِستوری مربوط به رقابت‌ها را می‌گذارد و پس از پیگیری حجت الاسلام سعید شهابی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان سیرجان، چند روز پیش، تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با حضور در شهر کرمان در مراسمی از اقدام انقلابی و شجاعانه این دانش‌آموز سیرجانی تقدیر کرد و بدین ترتیب از این کار بزرگ پرده برداشته شد.

نوجوانان باید پشت ولایت باشند تا قهرمان واقعی شوند
فردا نیز دکتر صابرماهانی رییس بسیج دانش آموزی کشور قرار است در مدرسه ابن سینا سیرجان در جمع دانش آموزان از این دانش آموز سیرجانی تجلیل کند.
در این مراسم، یک گروه مستند ساز از تهران نیز به منظور ساخت مستند وی حضور دارند، ضمن اینکه قرار است در مراسم روز معلم از طرف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیرجان نیز از این الگوی بزرگ دانش آموزی تقدیر شود.


تصمیم گرفتیم با این نوجوان شایسته‌ی سیرجانی گفت و گویی داشته باشیم که دعوت می‌کنم ما را تا پایان آن همراهی کنید:

یک بیوگرافی از خودتان بفرمایید؟

امیرحسین عرب، متولد پنج فروردین سال ۱۳۸۲ هستم و در حال حاضر در کلاس اول تجربی دبیرستان ابن سینای شهرستان سیرجان تحصیل می‌کنم. ۶ سال است که به صورت حرفه‌ای ورزش کاراته آزاد یا کیوکوشین IFK را دنبال می‌کنم.  

دوست دارید در آینده چکاره شوید و بزرگترین هدف زندگیتان چیست؟

دوست دارم پزشک شوم و بزرگترین آرزوی زندگیم قهرمانی جهان در رشته‌ی خودم هست.

چی شد تصمیم گرفتید در مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته IFK کاپ اروپا ۲۰۱۸ بلغارستان مقابل حریف رژیم صهیونیستی انصراف دهید، شما که تا فینال پیش رفته بودین و مدال طلایتان قطعی بود؟

در مسابقات من می‌توانستم مقام اول را بگیرم و اگر این اتفاق می‌افتاد، تیم ملی ایران هم اول می‌شد، ولی من برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و فرمایش رهبر عزیزمان که کشور اسرائیل رسمیت ندارد، حاضر به مبارزه نشدم و از قهرمانی گذشتم، اگر صد بار دیگر هم به عقب برگردم این کار را انجام می‌دهم.

پیامت به نوجوانان امروز چیست؟

پیام من به همه نوجوانان کشور این است که در هر شرایطی که قرار گرفتند از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام و آرمان‌های شهدای عزیز خارج نشوند و پایبند به عقاید و اصول اسلامی و ملی باشند و همیشه پشت ولایت باشند تا قهرمان واقعی شوند.

نوجوانان باید پشت ولایت باشند تا قهرمان واقعی شوند

اگر حرف دیگری دارید، بفرمایید؟

واقعیتش، برای مسابقات مشکلات زیادی داشتیم، یکی از این مشکلات، پرداخت ۸ میلیون تومانی هزینه رقابت‌ها بود که خودمان باید پرداخت می‌کردیم و در این زمینه هیچ اسپانسری نداشتیم و این مشکل هنوز هم هست و کماکان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم، لذا از همه‌ی مسئولان می‌خواهم در این زمینه ما را یاری کنند، چرا که استعداد‌های بسیاری در شهرمان وجود دارند که تنها به دلیل همین محدودیت‌ها نتوانسته‌اند به رشد و شکوفایی  برسند و این بسیار ناراحت کننده است.

گفت و گو از  مریم سادات بهادر

انتهای پیام/ب

گفت و گو با نوجوان سیرجانی که از رقابت با حریف صهیونیستی انصراف داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار