تاکید روسای جمهور چین و روسیه بر آغاز عصر جدید روابط دو کشور + فیلم

چین و روسیه بر ارتقاء روابط دو جانبه به همکاری‌های راهبردی جامع برای آغاز دوره‌ای جدید در روابط تاکید کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین روسای جمهور چین و روسیه روز چهارشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل دوجانبه و بین المللی گفت‌وگو کردند.

در این دیدار دو طرف با ارزیابی روابط دوجانبه ۷۰ ساله دو کشور بر حفظ این روابط بر اساس همکاری‌های برد – برد و توسعه همکاری‌های جامع راهبردی برای آغاز دوره‌ای جدید در روابط دو جانبه با هدف تامین منافع دو کشور و جهان تاکید کردند.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این دیدار گفت: چین و روسیه به عنوان دو عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل با همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ نظام بین المللی برای حفظ نظام بین المللی بر اساس حقوق بین الملل ادامه می‌دهند و سیستم تجارت چند جانبه را با هدف ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت حفظ خواهند کرد.
دو طرف همچنین درباره اوضاع در شبه جزیره کره و ونزوئلا و مسئله هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

پوتین و شی جین پینگ توافق کردند همکاری‌ها و ارتباطات دو جانبه را در سازمان‌ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس و گروه 20 با هدف حفظ چند جانبه گرایی و استانداردهای روابط بین المللی حفظ و تقویت کنند.
شی و پوتین در پایان دیدار دوجانبه خود بیانیه‌ای در زمینه آغاز عصر جدید روابط امضاء کردند. روسای جمهور دو کشور همچنین در مراسم امضاء چندین سند همکاری حضور یافتند و نشست خبری مشترک برگزار کردند.

بازدید از نمایشگاه خودروهای شرکت خودروسازی روسیه در منطقه تولا و مراسم گشایش خانه پاندا در باغ وحش مسکو از دیگر برنامه‌های ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ بود.
گفتنی است؛ مراسم رسمی استقبال از رئیس جمهور چین در کاخ کرملین برگزار شد.

 


بیشتر بخوانید: کشتی یخ شکن هسته‌ای روسیه به آب انداخته شد + فیلم 



انتهای پیام/

 

برچسب ها: دانلود فیلم ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار