وزیر بهداشت:

اجازه نخواهم داد به جامعه پزشکی جسارت و بی‌ادبی شود/ فرار مالیاتی مختص جامعه پزشکی نیست

نمکی گفت: موضوع فرار مالیاتی به هیچ وجه به جامعه پزشکان تنها اختصاص ندارد و اجازه بی احترامی به جامعه پزشکی را نمی‌دهیم.

بدهی ۲ هزار میلیاردتومانی تامین اجتماعی به پرستاران/ فرار مالیاتی مختص جامعه پزشکی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه مرحله دوم عملیاتی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با  استقبال خوبی از طرف مردم و از سوی طرح سنجش فشار خون انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در طرح کنترل فشار خون، ۴۰ میلیون فرد بالای ۳۰ سال به طور رایگان تحت پوشش این طرح  قرار می‌گیرند و پیش بینی می‌شود که  مراحل درمانی۲ میلیون بیمار دارای عارضه فشار خون بالا بصورت رایگان انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه اجرای طرح کنترل فشار خون، حساسیت زایی و ایجاد هشدار‌های لازم در زمینه فشار خون صدا و سیما همکاری خوبی با ما داشته است و اکنون تمام اطلاعات بیماران در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت می‌رسد.

نمکی گفت:  انقلاب دستاورد‌های بزرگی داشته است در گذشته   از هر ۱۰۰۰ تولد بیش از ۲۰۰ نوزاد پیش از یک سالگی جان می‌باختند؛ در آن زمان پوشش واکسیناسیون کشور زیر یک درصد و جامعه پزشکی ما محدود بود به طوری که  ۸۰ درصد از پزشکان ایران را  بنگلادشی‌ها  و هندی‌ها  تشکیل می‌دادند، اما امروزه تعداد مرگ و میر‌ها به زیر یک درصد رسیده است و در رشته‌هایی مانند پبوند عضو از بیرون ببمار وارد کشور می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه  پوشش واکسیناسیون ایران صد درصد است اظهار کرد: ایران موفق به کسب رتبه اول در بین کشور‌های منطقه مدیترانه شده است؛ وزارت بهداشت بیشترین نیاز به واردات را دارد و وزارتخانه نیازمند همراهی همه انجمن‌ها است.

بیماری‌های غیر واگیر مسئله اصلی حوزه سلامت کشور است

وی افزود: در حوزه تحولات توانستیم سلامت کودکان را با پنج دلار در برابر شش بیماری ایمن کنیم و رکوردی در  آموزش بهورز‌ها به ثبت رسانده‌ایم؛  امروز باید شیوه زندگی مردم را تغییر بدهیم و مشکلات بیماری‌های غیر واگیر مسئله اصلی حوزه سلامت کشور است.

نمکی با اشاره به اینکه کشور را باید مبتنی بر علم و عقل اداره کرد، تاکید کرد: در سال ۹۶ سیصد و هشتادهزار  مرگ در کشور رخ داد که ۲۵ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های واگیر و مابقی به خاطر بیماری‌های غیر واگیر بوده است؛ ۱۶۱ هزار مرگ و میر به دلیل عوارض بیماری فشار خون بالا و ۹۱ هزار مرگ به دلیل بیماری فشار خون است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه  در بحث آموزش دستاورد‌های خوبی داشته ایم اظهار کرد: با این وجود دچار مشکلاتی هستیم، زیرا انسان هارا بعضا کم مصرف و طولانی مدت تربیت می‌کنیم و عدالت ما در توزیع منابع دچار اشکال است.

وی بیان کرد: همکاران پزشک را برای ایجاد تحول در آموزش بسیج کرده‌ایم و امروزه دانشجویان ما دچار کمبود خویشتنداری شده‌اند؛ دانشجوی ما ابن سینا را نمی‌شناسد، ولی تمام دانشمندان دنیا را می‌شناسد.

نمکی با بیان  اینکه دلیلی ندارد ما به روش طب ابن سینا طبابت کنیم، افزود: دانشجویان ما از گذشته بریده شده‌اند و ما لاستیک تراکتور تولید می‌کنیم، اما اکثر ماشین هایمان پراید و پژو است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه  بسیج ملی فشار خون و بهداشت دهان و دندان از جمله کار‌های مهم در زمینه مسائل بهداشتی است گفت:  حدود یک میلیون و دویست هزار دانش آموز در طرح سلامت دهان شرکت داده شدند؛ به طور قطع  در آینده جمعیت سالمندی ما بیشتر خواهد شد  امروزه جوانان سالمند شده‌اند و در حاشیه شهر‌ها گرفتاری برایمان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: هزینه‌های کمر شکن، بیماران خاص و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از جمله اقدامات مهم ما محسوب می‌شود؛ اولین سال تعرفه‌های پزشکی را  در پایان سال ۹۷ به هیئت دولت بردیم و این اولین بار بود که تعرفه بخش دولتی و خصوصی تفاوت داشته است.

نمکی با بیان اینکه نمی‌گذارم از بیرون حرفه به همکاران اساعه ادب کنند اظهار کرد: پزشکان جنگ را به خوبی اداره کرده اند و در همین سیل اخیر هم پزشکان همکاری خیلی خوبی با یکدیگر داشتند و حماسه بزرگی را خلق کردند و من به رئیس سازمان بهداشت جهانی بار‌ها گفته ام که ایران با دیگر کشورها فرق می‌کند و اجازه نخواهم داد که به جامعه پزشکی جسارت و بی‌ادبی شود. 

وزیر بهداشت با اشاره به فرار مالیاتی بیان کرد:  فرار مالیاتی تنها مختص جامعه پزشکی نیست و هجمه و تخریب این سرمایه اجتماعی خوب نیست من با رئیس صدا و سیما مستقیما در زمینه هجمه به پزشکان صحبت کرده ام؛ به فکر پرستاران و مطالبات آن‌ها هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار