نیرو‌های یمنی اینگونه از مزدوران سعودی زهر چشم گرفتند

مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» یمن با استناد به رصد منابع خبری رسمی و غیررسمی سعودی، اعلام کرد که در عملیات نیرو‌های یمنی در استان‌های مرزی عربستان در هفته‌های گذشته، ۷۰ نفر از نیرو‌های ارتش سعودی کشته شده‌اند .

نیرو‌های یمنی اینگونه از مزدوران سعودی زهر چشم گرفتندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حملات موفق نیرو‌های یمنی به ارتش عربستان در روز‌های اخیر موجب شد تا بیش از ۷۰ نفر از سعودی‌ها کشته شوند که در بین آن‌ها تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی نیز دیده می‌شوند؛ حملاتی که نیرو‌های یمنی با تکیه بر توان موشکی و پدافندی خود توانستند علاوه بر هلاکت نیرو‌های متجاوزگر، پهپاد‌های جاسوسی آن‌ها را نیز ساقط کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» یمن با استناد به رصد منابع خبری رسمی و غیررسمی سعودی، اعلام کرد که در عملیات نیرو‌های یمنی در استان‌های مرزی عربستان در هفته‌های گذشته، ۷۰ نفر از نیرو‌های ارتش سعودی کشته شده‌اند و همچنین یک پهپاد آمریکایی در ساحل غربی یمن سرنگون شده است؛ اقداماتی که نشان‌دهنده پیروزی ارتش و نیرو‌های مقاومت یمن در برابر متجاوزان سعودی پس از پنج سال اشغالگری و بمباران مناطق مختلف این کشور است.

شبکه المسیره یمن همچنین روز گذشته از موفقیت سامانه دفاع هوایی یمن در سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی در ساحل غربی این کشور خبر داد. این شبکه گزارش داد سامانه دفاع هوایی ارتش یمن یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع MQ۹ را در الحدیده در ساحل غربی سرنگون کرد.

افزون بر این، یک منبع نظامی به خبرگزاری سبا، گفت که بر اثر شلیک چندین موشک یمنی به مواضع سعودی‌ها، در روز‌های اخیر بیش از ۷۰ تن اعضای ارتش عربستان کشته شده‌اند که در این بین، تعدادی از فرماندهان عالی‌رتبه سعودی دیده می‌شوند و همچنین یک پهپاد آمریکایی در ساحل غربی یمن سرنگون  شده است.

او همچنین گفت تعداد کشته‌های ارتش سعودی بسیار بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های عربستان اعلام می‌کنند و دولت سعودی عامدانه آمار کشته‌های خود را سرپوش می‌گذارد و این در حالی است که این کشور از نیرو‌های خود در جنگ مستقیم با یمنی‌ها خودداری کرده و به مزدوران سودانی و یمنی خود تکیه می‌کند. اسامی و درجه نظامی هر یک از کشته‌شدگان سعودی در لینک خبرگزاری سبأ ذکر شده است.

شلیک موشک زلزال ارتش یمن به مواضع  مزدوران عربستان

در حالی این تعداد از نیرو‌های سعودی کشته می‌شوند که نیرو‌های یمنی با تکیه بر توان و قدرت موشکی خود توانستند بار‌ها مناطقی مختلفی از عربستان و امارات را مورد اصابت موشک‌ها یا حملات پهپادی خود قرار دهند. رسانه‌های یمنی از شلیک یک فروند موشک «زلزال ۱» به مرکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در استان الجوف در هفته گذشته خبر دادند؛ شلیکی که مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه «القعیف» در استان الجوف را مورد هدف قرار داد. در همین حال، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی

سه بار بخش «حرض» در استان حجه را بمباران کردند که با واکنش پدافندی نیرو‌های یمنی روبه‌رو شد.

سرنگونی پهپاد آمریکایی در ساحل غربی یمن

از سوی دیگر نیرو‌های یمنی در غرب و شمال یمن دو پهپاد سعودی، یکی از نوع جاسوسی و دیگر تهاجمی را ساقط کردند.  یک منبع نظامی در این‌باره گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده یک پهپاد تهاجمی آمریکایی از نوع MQ۹ را ساقط کردند. در استان نجران و در نزدیکی مرز یمن نیز یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی-اماراتی منهدم شد. این پهپاد در حالی مورد هدف شلیک نیرو‌های یمنی قرار گرفت که آن‌ها در حال عملیات نظامی در نزدیکی گذرگاه «الخضراء» بودند. در این عملیات تعدادی از نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی کشته شدند.

تسلط نیرو‌های انصارالله بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی در نجران

از سویی دیگر، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله طی چند روز اخیر بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند. «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن و انصارالله در نشست خبری اواخر این هفته خود گفت که نیرو‌های یمنی در ۷۲ ساعت گذشته بر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در محور نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند.

وی گفت که نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در «عملیاتی غافلگیرانه» از سه مسیر به پایگاه‌هایی که پیش‌تر در کنترل شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی قرار داشت، حمله کرده بودند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع افزود: با انجام این عملیات غافلگیرانه، عناصر مزدور دچار حالت هراس شدند و بیش از ۲۰۰ نفر از آن‌ها کشته یا زخمی و تعدادی دیگر نیز اسیر شدند.

گفتنی است؛ نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله طی سه روز گذشته بیش از ۲۰ خودروی نظامی را در نجران منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند و جنگنده‌های ائتلاف سعودی تلاش کردند «با انجام بیش از ۷۵ حمله هوایی از شبه‌نظامیان پشتیبایی کنند، اما تلاش‌های آن‌ها با شکست مواجه شد».

نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن همزمان عملیات وسیعی را در منطقه «خب‌والشعف» در شرق استان الجوف (شمال) انجام داده و با توپخانه مواضع ائتلاف متجاوز به یمن را هدف قرار داده‌اند و به پاکسازی کامل دو جبهه «الصفحه» و «الوجف» در منطقه خب‌والشعف استان الجوف شدند.

کنگره آمریکا دنبال توقف فروش تسلیحات  به ائتلاف سعودی

پنج سال است که عربستان و امارات در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرده‌اند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند؛ موضوعی که علاوه بر انتقاد کشور‌های منطقه، صدای کنگره آمریکا را هم درآورده است. نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را در دست بررسی دارند که در صورت تصویب نهایی جلوی فروش تسلیحات نظامی به کشور‌های عربستان سعودی، امارات و اردن را می‌گیرد.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، ارزش برنامه دونالد ترامپ برای فروش تسلیحات به سه کشور مزبور، هشت میلیارد دلار است و نمایندگان کنگره گفته‌اند که احتمالاً طی روز‌های آتی نخستین گام‌ها در این راستا را اعلام خواهند کرد.

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات نگران این هستند که ترامپ با اجرای تصمیم خود قدرت کنگره را در مخالفت با رؤسای‌جمهور آتی در موضوع فروش تسلیحات کاهش دهد. نمایندگان کنگره پیش از این فروش تجهیزات نظامی به عربستان‌سعودی و امارات را به خاطر کشتار غیرنظامیان یمنی ممنوع کرده بودند.

نمایندگان دموکرات کنگره گفته‌اند که اعضای مجلس نمایندگان که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند طرحی در دست بررسی دارند که به موجب آن دولت آمریکا باید ۲۲ مجوز فروش تسلیحات به کشور‌های مذکور را باطل کرده و آن را به کنگره بازگرداند تا در یک بازه زمانی ۳۰ روزه نمایندگان کنگره آن را مورد بررسی قرار دهند.

در ۲۲ می‌گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا با اعلام وضعیت فوق‌العاده ملی به خاطر تنش‌ها با ایران و رد مخالفت‌های کنگره، اعلام کرد که قصد دارد فروش هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان و امارات را نهایی کند.

عربستان‌سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

زهر چشم مقاومت

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.