وزیر علوم:

معامله قرن سرابی بیش نیست / به زودی ملت فلسطین حقوق پایمال شده خود را بازخواهد یافت

منصور غلامی گفت: چیزی که ترامپ تحت عنوان معامله قرن مطرح می‌کند، سرابی بیش نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی (وزیر علوم) در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در پاسخ به پرسش در رابطه بسامد انزجار عمومی مردم ایران از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سالهاست که ملت مسلمان ایران طلایه‌دار مبارزه با این رژیم استکباری، غاصب و جعلی‌ست و دنیا نیز به خوبی این موضوع را دریافته که ایرانیان هرگز از آرمان قدس شریف عقب‌نشینی نخواهند کرد.

معامله قرن سرابی بیش نیست / به زودی ملت فلسطین حقوق پایمال شده خود را بازخواهد یافت


بیشتربخوانید: بیانیه سپاه عاشورا به مناسبت روز جهانی قدس


وی افزود: طرح این ایده هوشمندانه توسط حضرت امام، باعث شد تا این روز در سراسر جهان اسلام و حتی برخی از سرزمین‌های غیراسلامی با استقبال مواجه شود.

وی در رابطه با سازشکاری برخی از سران دول عربی منطقه خاطرنشان ساخت: آن‌چیزی که ترامپ تحت عنوان معامله قرن مطرح می‌کند، سرابی بیش نیست که علاوه بر تثبیت خیانتکاری این دولت مرتجع، به تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین منجر خواهد شد و هیچ واقعیت تاریخی و حقوقی را نمایندگی نمی‌کند.

غلامی در پایان در رابطه با نقض گسترده حقوق بشر در رابطه با محاصره نوار غزه یادآور شد: سکوت مجامع بین‌المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و دنیا باید با دقت و سرعت به این نقض شدید حقوق بشر بین‌المللی واکنش دهد و این مطالبه عمومی ملت مسلمان ایران و سایر ملل اسلامی نیز هست و ان‌شاالله به زودی این محاصره ناجوانمردانه خواهد شکست و ملت فلسطین نیز حقوق پایمال شده خود را بازخواهد یافت.

وی درباره سکوت سازمان‌های بین‌المللی نسبت به ظلمی که به مردم فلسطین و یمن می‌شود، گفت: مجامع حقوقی بین‌المللی بسیار سطحی به این موضوع نگاه می‌کنند و اراده‌ای برای توجه به عمق فاجعه‌ای که برای مردم فلسطین رخ داده، ندارند.

وی افزود: جلسات و نشست‌های صوری که هیچ تاثیری در اراده و تصمیم‌گیری کسانی که حق فلسطینی‌ها را ضایع می‌کنند، ندارند.

وزیر علوم با بیان اینکه بود و نبود مجامع حقوقی تاثیری در وضعیت مردم فلسطین ندارد، اظهار داشت: انتظار است محکم‌تر از چیزی که تاکنون عمل کردند برخورد کنند و تنها به حرف اتکا نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عده‌ای در این شرایط حساس کنونی به دنبال جوسازی علیه دولت هستند و پیام شما به این جریان چیست، گفت: می‌توانم بگویم بنده شاهد هستم مسئولان دولت و هیات دولت تمام تلاش خود را می‌کنند تا آنچه را که برعهده دارند، انجام دهند.

غلامی ادامه داد: افراد منصف می‌دانند که شرایط عادی نیست، اما عده‌ای که قدرناشناس زحمات دولت هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای که ناآگاه هستند و باید با اطلاع بیشتری موضوع را بررسی کنند. عده‌ای هم تقابل جناحی و سیاسی با دولت دارند که باید به آن‌ها بگوییم این رفتار مناسب شرایط امروز نیست.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

آنچه ترامپ تحت عنوان معامله قرن مطرح می‌کند، سرابی بیش نیست/ به زودی این محاصره ناجوانمردانه خواهد شکست

برچسب ها: روزقدس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار