ادعای مقام آمریکایی: هیچ بحثی درباره الحاق کرانه باختری به اسرائیل وجود ندارد

یک مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات جنجالی سفیراین کشور در فلسطین اشغالی مدعی شد هیچ بحثی در این باره وجود ندارد.

ادعای مقام آمریکایی: هیچ بحثی درباره الحاق کرانه باختری به اسرائیل وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با رویترز به اظهارات جنجالی سفیر این کشور در فلسطین اشغالی واکنشن نشان داد.

این مقام ارشد آمریکایی که به نام او اشاره نشده  گفت « تاکنون هیچ طرحی برای الحاق یک‌طرفه بخشهایی از کرانه باختری به اسرائیل از سوی مقامات تل‌آویو به آمریکا ارائه نشده و هم‌اکنون نیز هیچ بحثی درباره این موضوع وجود ندارد».

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز  مدعی شد: «من فکر می‌کنم تحت شرایطی ویژه، اسرائیل حق الحاق بخشی، اما نه احتمالا همه کرانه باختری را دارد.»

فریدمن همچنین رهبران فلسطینی را به استفاده اشتباه از فشار گسترده برای ارعاب رهبران تجاری در خصوص شرکت در کنفرانس اقتصادی بحرین متهم کرد. وی همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود مدعی شد هدف از معامله قرن، بهبود کیفیت زندگی فلسطینیان است.

طرح موسوم به معامله قرن طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنابر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌اند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار