مقامات فلسطینی در واکنش به ادعا‌های سفیر آمریکا در اسرائیل درباره حق مالکیت بخش‌هایی از کرانه باختری این اظهارات را محکوم کرده و او را سفیر شهرک‌سازی و دشمنی علیه ملت فلسطین برشمردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات فلسطینی در واکنش به ادعا‌های سفیر آمریکا در اسرائیل درباره حق مالکیت بخش‌هایی از کرانه باختری این اظهارات را محکوم کرده و او را سفیر شهرک‌سازی و دشمنی علیه ملت فلسطین برشمردند.

ابراهیم ملحم، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت: «سخنان سفیر آمریکا حاکی از آن است که او سفیر شهرک‌سازی و ادامه دشمنی علیه ملت فلسطین و حقوق آن است که در راس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرز‌های سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی است.»

باسم نعیم، رئیس شورای روابط بین الملل جنبش حماس نیز گفت: «سخنان سفیر آمریکا مردود و بیانگر ذهنیت استعماری و ویرانگر این دولت تندرو است. این مسئله ضربه محکمی به ثبات و امنیت فلسطین، منطقه و نیز مشروعیت بین المللی وارد خواهد کرد.»

داود شهاب، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی سفیر آمریکا را یک شهرک‌نشین تندرو دانست که سیاست‌های استعماری و شهرک‌نشینی رؤسای خود را اجرا می‌کند و سخنان او را نشان دهنده نقش و زیاده‌خواهی‌های استعمارگری آن‌ها دانست.

حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در واکنش اعلام کرد: «اظهارات سفیر آمریکا در اسرائیل واقعیت طرح معامله قرن و پروژه توطئه آمیز آن برای نابودی مسئله فلسطین را فاش می‌کند.»

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت رژیم صهیونیستی حق ضمیمه کردن حداقل بخشی از کرانه باختری را دارد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار