گردشگران تا چند روز می‌توانند در فضا زندگی کنند؟

درسال‌های نه چندان دور ایستگاه فضایی بین‌المللی به محلی برای گردشگران تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های ناسا به تازگی اعلام کرده‌اند در نظر دارند یک آزمایشگاه چرخشی ۱۵۰ میلیون دلاری به بدنه ایستگاه فضایی بین المللی اضافه کنند. این آزمایشگاه فضایی می‌تواند در آینده برای ارسال گردشگران فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.
 
آقای Richard Garriott یکی از توریست‌های فضایی که در سال ۲۰۰۸ با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون دلاربه آژانس فضایی روس کاسموس به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده است قیمت کنونی انتخابی از سوی ناسا برای اقامت در فضا را که روزی حدود ۳۵ هزار دلار برآورد شده باورنکردنی اعلام کرده است.
 

در این پروژه گردشگران فضایی می‌توانند تا حداکثر ۳۰ روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کنند و مجبوربه پرداخت ۳۵ هزاردلار روزانه به آژانس فضایی هستند.
 
بنابراین در طرح فضانوردان خصوصی دو نفر در هر سال می‌توانند تا ۳۰ روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کنند. انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از کپسول فضایی کرو دراگون با بوئینگ انجام خواهد شد.
 
از جمله فعالیت‌هایی که مقام‌های ناسا در نظر دارند با انجام طرح گردشگری فضایی به آن دست یابند، گردشگری فضایی، بازاریابی و انجام تبلیغات و فیلم‌های تبلیغاتی خارج از اتمسفرکره زمین است.
 

به گفته گردشگران فضایی که تاکنون به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده‌اند اقامت در آنجا تجربه‌ای منحصربه فرد است هرچند که زندگی در فضا سختی‌های خاص خود را دارد از جمله استحمام یا استفاده از سرویس بهداشتی به آسانی زندگی روی زمین نیست.
 
همچنین دامنه مواد خوراکی که فرد می‌تواند درفضا مصرف کند بسیارمحدود است، فضای حرکتی نیز تنها به وسعت بخش‌های عمومی ایستگاه فضایی بین المللی است و فرد با توجه کافی داشته باشد تا دراثربرخورد با تجهیزات به آن‌ها آسیبی وارد نشود.

دلیل راه‌اندازی طرح اقامت گردشگران فضایی

به گفته کارشناسان دلیل راه اندازی طرح اقامت گردشگران فضایی به وسیله ناسا درآمد زایی برای انجام فرآیند‌های آتی و نیز به دست آوردن درآمد برای نگه داشتن ایستگاه فضایی بین المللی درمدار کره زمین است.
 

یکی از هدف‌های ارسال گردشگران فضایی به ایستگاه فضایی بین المللی کسب هزینه برای بازگرداندن انسان به کره ماه در سال‌های دهه ۲۰۲۰ و توسعه یک پایگاه دائم درمدارکره ماه است.
 
اکنون ناسا برای حفظ و بهره برداری از ایستگاه فضایی بین المللی سالانه حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار هزینه می‌کند.
 
کارشناسان درنظر دارند به تدریج و طی سال‌های آینده ایستگاه فضایی بین المللی را کاملاً به بخش تجاری تحویل دهند و برای پژوهش‌های علمی و ارسال فضانورد به سفر‌های طولانی مدت فضایی از پایگاه قمری Gateway استفاده کنند.
 
از جمله شرکای تجاری که ناسا با آن‌ها  برای ساخت آزمایشگاه و ماژول اتصالی به ایستگاه فضایی بین المللی را همکاری خواهد داشت می‌توان شرکت Sierra Nevada Corp را نام برد.
 
ازجمله امکاناتی که گردشگران فضایی می‌توانند درایستگاه فضایی بین المللی ازآن استفاده کنند می‌توان دسترسی به سالن بدنسازی، کیت‌های پزشکی، امکان استراحت و خوراک فضانوردی را نام برد.
منبع: businessinsider
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.