معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

حفظ و ارتقای محیط زیست، لازمه توسعه صنعتی است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به حفظ عناصر حیاتی آب، خاک و هوا در حوزه صنعت تأکید کرد و استفاده صحیح از آن‌ها را ضروری دانست.

حفظ و ارتقای محیط زیست، لازمه توسعه صنعتی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با اعضای هیأت مدیره شهرک صنعتی توس گفت: توسعه صنعتی و حفظ محیط زیست هنری است که باید با دقت و به صورت برنامه ریزی شده انجام شود تا بتوانیم هر دوی آن‌ها را برای نسل‌های بعد به درستی به یادگار گذاشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام اتفاقات در محیط انسانی محیط زیست، توسط خودمان انجام می‌شود و بر عملکرد پیرامون تاثیر مستقیم دارد، افزود: تمام حوزه‌ها با توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه به حفظ و ارتقای ارکان اساسی زمین اهتمام ورزند تا شرایط دچار بحران نشود، زیرا تمام تصمیمات تاثیر عمیقی بر مسائل محیط زیست دارد و باید به گونه‌ای عمل شود تا تمام تهدید‌ها تبدیل به فرصت شود.

تجریشی ادامه داد: در کمتر از دو سال گذشته توانستیم ۲۱۴ پروژه زیست محیطی تعیین تکلیف شود و به سمت توسعه یافتگی بیشتر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: در مباحث توسعه‌ای مدنظر باشد که بیش از ظرفیت اکولوژی مناطق را توسعه ندهیم، زیرا هم به عناصر حیاتی ضربه می‌زنیم و هم به زیربنا‌های محیط زیست و باید با امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم توسعه صورت پذیرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: حفظ و ارتقای محیط زیست با نگاه توسعه‌ای همواره در احداث و راهبری شهرک‌ها و نواحی صنعتی مدنظر بوده تا محیط پیرامون دچار مخاطره نشود و در تمامی پروژه‌ها لحاظ می‌شود.

مسعود مهدی زاده مقدم، افزود: در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی، هشت تصفیه خانه با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز تصفیه فاضلاب را انجام می‌دهند که ۷۶ درصد واحد‌های دارای پروانه بهره برداری هم اکنون تحت پوشش شبکه قرار دارند.

وی بیان کرد: با اقدامات توسعه‌ای که برای تصفیه خانه‌ها انجام شده، در آینده نزدیک ظرفیت به بالغ بر ۲۲ هزار متر مکعب تصفیه فاضلاب خواهد رسید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: راه اندازی واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با الزامات زیست محیطی بوده تا ضمن کنترل آلایندگی ها، استفاده بهینه از منابع طبیعی به خصوص صرفه جویی در مصرف آب و استفاده مجدد برای مصارف صنعتی به صورت مناسب انجام گیرد.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، روان سازی روند تصویب مطالعات ارزیابی زیست محیطی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ضرورت تأیید توسعه برخی از شهرک‌های صنعتی استان، تعیین تکلیف پسماند صنعتی استان، تخصیص اعتبار جهت پروژه‌های زیست محیطی از محل یک در هزار فروش و نیز جرائم زیست محیطی را از معاونت محیط زیست درخواست نمود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

بیش از ظرفیت اکولوژی مناطق را توسعه ندهیم

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.